بهره برداری از ۵۹ طرح کشاورزی دهه فجر امسال در مازندران

دهه فجر امسال ۵۹ طرح دامی و آبی و خاکی با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان در مازندران به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا عطایی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: دهه فجر امسال ۱۰ طرح تولیدات دامی شامل با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان در مازندران به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با افتتاح این طرح‌ها هزار و ۵۲۰ تن به تولیدات بخش دامی استان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های دامی در مازندران برای ۱۰۷ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران افزود: سه طرح مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه و تولید ۵۳۵ تن در سال با اعتبار دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان، دو طرح پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه و اعتبار ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک طرح گوساله پرواری به ظرفیت ۵۰ راس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

عطایی‌نژاد گفت: دو طرح پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت یک‌هزار راس و تولید ۳۵ تن در سال با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و دو طرح پرورش بز سانن و آلپاین با ظرفیت ۶۰۰ راس و اعتبار دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزین فرهادی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۴۹ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه یک طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت ۱۵۰ هکتار و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، افزود: ۱۰ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۳۰۴ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان دهه فجر امسال در مازندران افتتاح خواهد شد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۹ طرح لاینینگ کانال انتقال آب به طول ۵۵.۵ کیلومتر با اعتبار سه میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان، هفت طرح مرمت و لایروبی آببندان به مساحت ۱۸۵ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان، چهار طرح انتقال آب به طول هشت هزار و ۷۳۰ متر با اعتبار ۶۹۹ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهادی گفت: چهار طرح احداث جاده بین مزارع به طول یک هزار و ۲۵۰ متر با اعتبار ۱۹۵ میلیون تومان، دو طرح حفر، تجهیز و برقی کردن چاه کشاورزی با اعتبار ۶۰ میلیون تومان و دو طرح احداث پل بین مزارع به طول ۹ متر با اعتبار ۱۳۵ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: دو طرح شن‌ریزی جاده بین مزارع به طول چهار هزار متر با اعتبار ۲۷۵ میلیون تومان، دو طرح استخر ذخیره آب با ظرفیت سه هزار و ۶۵۰ مترمکعب و با اعتبار ۳۲۵ میلیون تومان و ۶ طرح کانال انتقال آب به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۹۵۸ میلیون تومان دهه فجر امسال در بخش کشاورزی مازندران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ

۵۹ طرح کشاورزی دهه فجر امسال در مازندران بهره برداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.