رخداد‌های لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در گیوی/ ثبت ۶۴ زمین لرزه در کشور

زلزله‌ای به بزرگی ۴/۱ در عمق ۱۰ کیلومتر، گیوی در استان اردبیل را لرزاند که بزرگترین زلزله این هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور  را از  ۶ تا ۱۱ بهمن ماه  را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد  ۶۴ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ بهمن ماه:

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است؛ در خورموج استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۵ کیلومتر گزارش شد؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر بوده است.

در بافق استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر گزارش شده است؛ در بالاده استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شد و در بندر دیر استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در گیوی/ ثبت ۶۴ زمین لرزه در کشور

یکشنبه ۷ بهمن ماه

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر ثبت شد و  در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶  در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است.

در نجف شهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر ثبت شده و در بجنورد استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

دوشنبه ۸ بهمن ماه

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده و در شربیان استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۳ کیلومتر رخ داده است همچنین در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۱۲ کیلومتر ثبت شد؛ در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در گیوی/ ثبت ۶۴ زمین لرزه در کشور

چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه

در فریدون‌شهر استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در ساوه استان مرکزی زلزله‌ای به بزرگی ۳ در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

در سیمین‌شهر استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده همچنین در قره ضیاالدین در استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در مزایجان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳/۷ در عمق ۱۰ کیلومترگزاش شد و در کنارتخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳/ ۴ در عمق ۱۳ کیلومتر رخ داد.

پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه

در شنبه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ در عمق ۱۵ کیلومتر رخ داده؛ در ماکو استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است.

در جیرنده استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ در عمق ۸ کیلومتر ثبت و در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

در مزایجان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ در عمق ۵ کیلومتر ثبت شد همچنین در گیوی استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ۴/۱ در عمق ۱۰ کیلومتر و در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.