رخدادهای هفته‌ای در هفته گذشته:

بزرگترین زلزله هفته در بندر خمیر/ ثبت ۴۷ زمین لرزه در هفته

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری از زمین، بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند که بزگترین زلزله هفته بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۲۰ تا ۲۵ بهمن ماه را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد ۴۷ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.
جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۰ بهمن ماه

در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر رخ داده است، در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در قلعه تل استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در بندر خمیر/ ثبت ۴۷ زمین لرزه در هفته

یکشنبه ۲۱ بهمن ماه

در ایذه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر گزارش شده است، در سمیع آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در لافت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتر این استان را لرزاند، در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر رخ داده است.

دوشنبه ۲۲ بهمن ماه

در جبالبارز استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر، در کلاته خیج استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر رخ داده است، در لافت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر گزارش شده است، در شوئیشه استان کردستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

بزرگترین زلزله هفته در بندر خمیر/ ثبت ۴۷ زمین لرزه در هفته

سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه

در گزیک استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در حصارگرمخان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در باینگان استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه

در دوزین استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در خلخال استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در لافت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد ، در مهمله استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر به وقوع پیوست.

پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه

در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است، در حاجی آباد استان هرمزگان ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار