سقوط جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» نیروی هوایی هند

منابع محلی از سقوط یک فروند جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» متعلق به نیروی هوایی هند در فرودگاه شهر بنگلور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های هندی، یک فروند جنگنده از نوع میراژ ۲۰۰۰ متعلق به نیروی هوایی هند، حین برخاستن از روی باند فرودگاه در شهر «بنگلور» در جنوب این کشور با مشکل فنی مواجه شد و سقوط کرد.

سقوط جنگنده «میراژ ۲۰۰۰» نیروی هوایی هند

گزارشات اولیه حاکی از کشته شدن یکی از دو خلبان این جنگنده درپی این حادثه است. هنوز روشن نیست در چه مرحله‌ای از برخاستن جنگنده، این حادثه روی داده است. هر دو خلبان موفق شده بودند با «ایجکت» به‌ موقع، از کابین خارج شوند اما یکی از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. 

نیروی هوایی هند ۵۰ فروند از این نوع جنگندۀ ساخت فرانسه را در سال ۱۹۸۵ خریداری و به مرور زمان آن‌ها را به‌ روز‌ رسانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
این جنگنده و نوع توسعه یافته آن که میراژ 4000 بود همرمان با میراژ نوع اف و هواپیمای سوپراتاندارد موشک اگزو سه با هلیکوترهای فرلون وبا تجهیزات کامل همراه خلبان و کادر مهندسی بطور مستمر و وسیع درطی 8 سال جنگ تحمیلی توسط دولت فرانسه جهت بمباران هوایی و حمله ببه مواضع نظامی و غیر نظامی در اختیار رژیم بعتی عراق گرفت.الان هم همین امکانات را در اختیار عربستان جهت بمباران مردم مظبوم یمن و اییتلاف متجاوزان قرار داده است .

مشخصات این هواپیما

میراژ-۲۰۰۰ جت جنگنده چندمنظوره تک‌موتورهٔ بال‌مثلثی ساخت شرکت هوایی داسو فرانسه است که در اواخر دهه ۱۹۷۰ بر اساس جنگنده موفق داسو میراژ ۳ برای نیروی هوایی فرانسه طراحی شد. اولین پیش‌نمونه این هواپیما در سال ۱۹۷۸ پرواز کرد و از سال ۱۹۸۲ در نیروی هوایی فرانسه به خدمت گرفته شد.
آخرین اخبار