امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به کدام کشور می‌رسد؟

کشور‌های چین و کره جنوبی، ۲ گزینه نهایی AFC برای برگزاری جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هستند.

میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به چه کشوری می رسد؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات در حالی ساعتی پیش به پایان رسید که تیم ملی فوتبال قطر موفق شد با گلزنی المعزعلی - اکرم عفیف - عبدالعزیز حاتم مقابل ژاپن به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی را کسب کند. این تیم برای نخستین بار به مقام قهرمانی آسیا رسید و نشان داد برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برنامه ریزی خوبی کرده است.

البته کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هنوز میزبانی را انتخاب نکرده است، اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه جام هفدهم در امارات برگزار شد، میزبان دوره بعد از شرق آسیا انتخاب خواهد شد که گزینه‌های اصلی AFC دو کشور چین و کره جنوبی هستند. قرار است ۱۹ می ۲۰۱۹ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) میزبان جام ملت‌ها در کنگره سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شود که به نظر می‌رسد شانس کره ای‌ها بیشتر باشد.

ابتدا کشور‌های کره جنوبی، چین، هند، اندونزی و تایلند برای میزبانی در جام ملت‌ها ۲۰۲۳ نامزد شدند، اما سپس هند، اندونزی و تایلند به دلیل تکمیل نبودن مدارک و ... از بین گزینه‌ها حذف شدند و اکنون کره جنوبی و چین نامزد‌های اصلی هستند.

این ۲ کشور در آسیا سابقه میزبانی دارند. کره ای‌ها در سال ۱۹۶۰ میزبان مسابقات بودند که به مقام قهرمانی رسیدند و از طرفی دیگر چین نیز یکبار در سال ۲۰۰۴ میزبان شد که با پیروزی مقابل تیم ملی ایران با کمک داور توانست مجوز حضور در فینال را بدست آورد، اما با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ژاپن شد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

جام ملت‌ها ۲۰۲۳ مانند ۲۰۱۹ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود که چینی‌ها ۱۲ شهر را برای میزبانی پیشنهاد دادند. بزرگترین استادیوم چین با ظرفیت ۸۱ هزار نفر در شهر پکن قرار دارد و کم ظرفیت‌ترین هم در شهر لویانگو است. کره ای‌ها نیز برای کسب میزبانی در جام هجدهم ۸ شهر را پیشنهاد دادند که ورزشگاه سوون سامسونگ با ۴۳,۹۵۹ بزرگترین استادیوم آن‌ها است.

جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و باید دید تاریخ برای کره ای‌ها یا چینی‌ها تکرار می‌شود یا اینکه تیم ملی فوتبال ایران پس از ۴۷ سال به قهرمانی خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:

قطر ۳ - ژاپن یک/ عنابی‌ها جام هفدهم را با شایستگی به خانه بردند +فیلم

نتایج تمام دیدار‌های جام ملت‌های آسیا - امارات ۲۰۱۹

بازتاب رسیدن ملی پوش فوتبال قطر به رکورد آقای گل جهان


انتهای پیام/

چین و کره گزینه‌های اصلی AFC برای میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار