بولتون: فعلا از گزینه نظامی علیه دولت ونزوئلا استفاده نخواهیم کرد

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت واشنگتن فعلا قصد اقدام نظامی علیه دولت ونزوئلا را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه گفت واشنگتن فعلا قصد اقدام نظامی علیه دولت ونزوئلا را ندارد.

بولتون تصریح کرد: رئیس‌جمهور ترامپ گفته که همه گزینه‌ها روی میز است، ولی هدف ما انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

این اظهارات بولتون پس از آن صورت می‌گیرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه به کاخ سفید و متحدانش هشدار داد که «به فکر دخالت نظامی در ونزوئلا نباشند». همچنین کانادا و 13 کشور آمریکای لاتین نیز که گروه موسوم به «لیما» را با هدف حل و فصل بحران ونزوئلا تشکیل داده‌اند، با دخالت نظامی در ونزوئلا مخالفت کرده‌اند.

گروه لیما که متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است، قرار است 4 فوریه (15 بهمن ماه ) در کانادا تشکیل جلسه دهد.

گمانه‌زنی‌ها در این ارتباط پس از آن جدی شد که رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند که او در آن، دست‌نوشته‌ای با مضمون اعزام نیرو به کلمبیا در دست داشت.

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود، از تایید یا تکذیب طرح احتمالی اعزام این نیروها خودداری کرد و موجب تقویت شایعات در این ارتباط شد. این در شرایطی است که آمریکا و متحدانش همچنان با حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، در تلاش برای تشدید تنش‌ها در این کشور و بهره‌برداری سیاسی از این وضعیت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
هی جان بولتون : در مقابل اراده یک ملت که حامی رئیس جمهور خودش و قانون اساسی کشورشان هستند نه تو بلکه بزرگتر از تو هم هیچ غلطی نمی تواند بکند خداوند رحمتش کند امام خمینی را که فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ( بشرط وحدت بین دولت و ملت ).....
آخرین اخبار