هشدار آمریکا به ترکیه درباره نقض تحریم‌های ونزوئلا

آمریکا تهدید کرد در صورتی که به این نتیجه برسد که تحریم‌هایش در ارتباط با ونزوئلا از سوی آنکارا نقض می‌شود، دست به اقدام مقتضی خواهد زد.

هشدار آمریکا به ترکیه درباره نقض تحریم‌های ونزوئلابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ­یک مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت واشنگتن از نزدیک بر تجارت میان ترکیه با متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ونزوئلا نظارت می‌کند و در صورتی که به این نتیجه برسد تحریم‌های واشنگتن از سوی آنکارا نقض می‌شود دست به اقدام مقتضی خواهد زد.

واشنگتن سه ماه پیش تحریم‌های تازه‌ای را معرفی کرد که هدف آن‌ها اخلال در فروش طلا به ونزوئلا بود. ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ بیش از بیست تن از این فلز گرانبها را تنها به ترکیه صادر کرد. مارشال بیلینگزلی، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تامین مالی تروریسم قرار است امروز جمعه در آنکارا گفتگو‌هایی با مقامات دولت ترکیه داشته باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: در ابتدا قرار بود در این سفر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بحث و بررسی شود، اما احتمالا وی در سفر خود درباره مسئله ونزوئلا گفتگو خواهد کرد.

ونزوئلا سال گذشته بیست و سه تن و ۶۳۰ کیلو طلا به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر کرد. داده‌های رسمی ترکیه نشان می‌دهد صادرات طلا از ونزوئلا به این کشور در سال پیش از آن عملا وجود نداشت. از طرف دیگر تقریبا تمام صادرات این حجم طلا در نه ماه اول سال و پیش از شروع تحریم‌های واشنگتن در ماه نوامبر صورت گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا حمایت کرد. وی هفته پیش و پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند، در گفت و گوی تلفنی با مادورو به حمایت از او پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار