معرفی برترین‌های مسابقات قهرمانی شطرنج سریع جام فجر آذربایجان‌غربی

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات قهرمانی شطرنج سریع ' جام فجر' که به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار شد، با قهرمانی مهران حسین زاده از ارومیه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،آیدین بابایی سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی  اظهار داشت:مسابقات شطرنج قهرمانی استان با حضور ۵۳ ورزشکار از شهرستان‌های سراسر استان طی روز‌های یازدهم تا دوازدهم بهمن ماه جاری در سالن شطرنج دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد و شرکت کنندگان در ۹ دور به روش سوییسی به مصاف هم رفتند.

وی افزود: پس از مهران حسین زاده که با کسب هشت امتیاز به مقام نخست رسید، مجتبی ترازوی عدل از ارومیه با کسب هفت امتیاز دوم شد و حبیب نصرالهی با هفت امتیاز و پوئن شکنی در جایگاه سوم ایستاد.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی ادامه داد: سعید خلیلی با هفت امتیاز و پوئن شکنی و شهریار آذرعبادی و محمد ابراهیم نیرومند هرکدام با ۶ امتیاز به ترتیب حایز رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم شدند.

وی افزود: در بخش ریتینگ داران زیر ۱۹۰۰ عرشیا علاقه‌مند و در بخش ریتینگ داران زیر ۱۷۵۰ سروش روشنی و در بخش ریتینگ داران زیر ۱۶۰۰ سهیل ریاضی فر به مقام برتر دست یافتند و در بخش زیر ۱۸ سال محمد نصیری، زیر ۱۶ سال رضا اصغری و زیر ۱۴ سال پرهام حاجی‌آقا و زیر ۱۲ سال آیدین دامیا و نفر برتر زیر ۱۰ سال علی عبدالهی به مقام برتر رسیدند.

بابایی گفت: فاطمه شمسی، کیانا عثمانی، زینب محمودی رتبه‌های اول، دوم و سوم بخش بانوان و کارینا عثمانی نفر برتر دختران زیر ۱۰ سال معرفی شدند.

سرپرست هیات شطرنج آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشکسوتان با کوله باری از تجربه بازوی توانمند هیات شطرنج هستند، گفت: در این دوره از رقابت‌ها پیشکسوتان شطرنج شهرستان ارومیه با متانت تمام در مقابل جوانان اختیاری تن به شکست دادند تا روحیه جوانان با کسب نتیجه در مقابل بزرگان این شهر امیدوار به آینده باشند و بر این اساس به رسم ادب به نمایندگی از پیشکسوتان شطرنج از ابراهیم آقانژاد و بختیار علیزاده با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

وی تصریح کرد:نتایج مسابقات قهرمانی آذربایجان‌غربی برای ارتقا رنگینگ بین المللی نفرات شرکت کننده به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود.

در این دوره از مسابقات که از شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، میاندوآب، بوکان محمدیار و سیلوانا به میزبانی هیات شطرنج شهرستان ارومیه برگزار شد، نفرات برتر این دوره از رقابت‌های با اهدای لوحی از سوی معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان‌غربی، و رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان ارومیه معرفی و تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقات شطرنج در آذربایجان غربی

برچسب ها: اخبار ورزشی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.