در چهارمحال و بختیاری:

مصرف سالانه ۲۷ هزار تن کود شیمیایی

سالانه ۲۷ هزار تن کود شیمیایی در استان چهارمحال و بختیاری مصرف می‌شود.

مصرف سالانه ۲۷ هزار تن کود شیمیایی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه به طور متوسط ۲۷ هزار تن انواع کود شیمیایی در ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع این استان مصرف می‌شود که از سرانه کشوری پایین‌تر است.
 
وی افزود: میانگین مصرف ماده مؤثر سم در هر هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ گرم و این میزان در کشور، ۷۵۰ گرم می‌باشد.
 
دانش اضافه کرد: بنابراین ۹۰ درصد محصولات کشاورزی تولید شده در استان، سالم و از لحاظ باقی‎مانده سموم، در حد مجاز است.

وی ادامه داد: امسال با انجام ۶۰ نمونه آزمایش از محصولات کشاورزی در زمان‌های مختلف، تنها دو محصول دارای سموم باقی‎مانده بیش از حد مجاز بود و مابقی محصولات از نظر سلامت تأیید شدند.

دانش با بیان اینکه تولید گیاهان دارویی، کرفس و قارچ کوهی در استان به صورت ارگانیک انجام می‌شود افزود: به منظور کنترل سموم و کود شیمیایی مصرف شده در مزارع استان، ۱۶ هزار کد ۱۶ رقمی برای محصولات تولیدی بهره برداران صادر شده تا از این طریق بر سلامت محصولات نظارت شود.

وی اضافه کرد: باید با آموزش کشاورزان و تأمین اعتبار تهیه کود‌های بیولوژیک برای محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی، هلو، سبزی و صیفی جات، سلامت و امنیت غذایی را افزایش داد.
 
انتهای پیام/خ

سلامت ۹۰ درصد محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار