ونزوئلا انتقال ذخایر طلای خود به خارج را متوقف کرد

بنا به گزارش بلومبرگ، ونزوئلا برنامه انتقال بخشی از ذخایر طلای خود به خارج از این کشور را متوقف کرده است.

ونزوئلا انتقال ذخایر طلای خود به خارج را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد ونزوئلا برنامه انتقال ۲۰ تن از ذخایر طلای این کشور به خارج را متوقف کرد.

این منبع آگاه افزود شمش‌های طلا به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار پیش از این آماده انتقال از بانک مرکزی ونزوئلا بودند، اما این انتقال به زودی صورت نخواهد گرفت.

بلومبرگ در ادامه به نقل از این منبع آگاه نوشت کسانی که مسئول انجام این انتقال بودند با افزایش تصاحب دارایی‌های ونزوئلا از سوی برخی کشورها، خشمگین شدند.

گزارش بلومبرگ پس از آن منتشر شد که یک شرکت سرمایه گذاری امارات مدعی شد که سه تن از ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا را خریداری کرده است. در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کاراکاس برای فروش پانزده تن طلا به امارات متحده عربی در ازای دریافت یورو به منظور حمایت از پشتوانه پول ملی بولیواری، شرکت سرمایه‌گذاری نور کپیتال Noor Capital امارات متحده عربی اعلام کرد از بانک مرکزی ونزوئلا حدود سه تن طلا خریداری کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز اوایل هفته گزارش داد مقامات ونزوئلایی قصد دارند به منظور تامین نقدینگی لازم برای واردات کالا‌های اساسی، تا ماه فوریه در مجموع ۲۹ تن طلا از ذخایر نگهداری شده در بانک مرکزی را به امارات بفروشند. همچنین هفته گذشته بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی لابی‌گری مقامات ارشد آمریکا از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتایان انگلیسی خود برای محروم‌کردن ونزوئلا از دارایی‌های خارجی‌اش، بانک مرکزی انگلیس موسوم به «بانک انگلستان» با درخواست رسمی نیکلاس مادورو برای انتقال ذخایر ارزی کشورش مخالفت کرده است.

پس از آنکه خوان گوایدو، رئیس مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد و با حمایت برخی کشور‌ها از جمله آمریکا همراه شد، این کشور آمریکای لاتین دچار بحران شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار