هجوم ملخ‌های دریایی به بندر سجافی

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان از ورود ملخ‌های دریایی (صحرایی) برای نخستین بار در خوزستان به بندر سجافی واقع در ۳۰ کیلومتری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید اسلامیان، مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: پس از تشکیل تیم‌های پایش و ردیابی، نخستین نمونه از این ملخ‌ها هفته گذشته در بندر سجافی دیده شد و ۲ بندر بحرکان و سجافی این شهرستان در دست پایش روزانه برای تعیین سطح تراکم این ملخ‌ها (تعداد در متر مربع) هستند.

وی افزود: تا کنون خسارتی از طرف این ملخ‌ها به مزارع کشاورزی هندیجان وارد نشده است و نمونه‌های رویت شده به عنوان تنها بخشی از توده بزرگ این ملخ‌ها ممکن است به محصولات کشاورزی حمله کنند.

اسلامیان عنوان کرد: بنادری که این ملخ‌ها در آن‌ها دیده شده است با زمین‌های کشاورزی فاصله زیادی دارد هر چند به صورت محدود و انفرادی در نزدیکی مزارع نیز مشاهده شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از افزایش و ورود آن‌ها به فاز تهاجمی عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: نگرانی از مزارع کشاورزی و مراتع است چراکه با توجه به بارش‌های اخیر و سرسبزی فراوان در معرض حمله احتمالی این ملخ‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/م

رویت ملخ دریایی در بندر سجافی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.