«حنیف اتمر» در نشست صلح مسکو شرکت می کند

«حنیف اتمر»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت با هدف فراهم کردن زمینه مذاکرات بین الافغانی در نشست صلح مسکو شرکت می کند.

«حنیف اتمر» در نشست صلح مسکو شرکت می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حنیف اتمر» مشاور پیشین شورای امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت با هدف فراهم کردن زمینه مذاکرات بین الافغانی در نشست صلح مسکو شرکت می کند.

اتمر در صفحه توئیتر خود نوشت: ما با جمعی از رهبران افغانستان در نشست مسکو شرکت می‌کنیم و آن را قدمی مهمی در راستای آغاز مذاکرات همه جانبه بین الافغانی می دانیم؛ ما در مسکو از نظام جمهوری اسلامی، ارزش های قانون اساسی و سلامت نهادهای خود به مثابه دستاوردها و میراث هایی که همه در آن شریک هستیم، دفاع خواهیم کرد.

وی افزود که در این نشست بر همه جانبه شدن مذاکرات صلح افغانستان با حضور دولت وحدت ملی این کشور تاکید خواهیم کرد.

اتمر از دولت وحدت ملی افغانستان خواست که با وسیع کردن دیدگاه خود نسبت به صلح، به نقش قشر سیاسی و ملت افغانستان در تلاش برای صلح و پاسداری از نظام و نهاد های ملی احترام بگذارد.

لازم به ذکر است که نشست صلح مسکو در تاریخ ۱۶ دلو/ بهمن و به مدت ۲ روز در روسیه برگزار می شود.

در این نشست علاوه بر نمایندگان طالبان، حامد کرزی، نماینده حزب اسلامی حکمتیار، نماینده حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق، حکمت خلیل کرزی، ملا عبدالسلام ضعیف، عطامحمد نور، شاه نواز تنی و محمد اسماعیل خان نیز شرکت می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار