کاشت ۲۷ نوع گیاه دارویی در شهر کرمان

مدیر جهاد کشاورزی کرمان گفت : زمینه رویش انواع گیاهان دارویی در کرمان فراهم است و در صورت توسعه کشت این گونه گیاهان، می توان برای اشتغال و تولید بیشتر بسترسازی کرد.

کاشت ۲۷ نوع گیاه دارویی در شهر کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهر کرمان گفت: گیاهان دارویی به عنوان یک منبع خدادادی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید. 

وی بیان داشت:دستیابی به توسعه پایدار از اهداف مهم کشاورزی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می‌آیدواستفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی خاص کرمان، یکی از راه‌های استفاده بهینه از مزیت‌های موجود در استان است.

مسعودی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۷ نوع گیاه دارویی در شهر کرمان کاشت شده است بیان داشت:کاشت گیاهان دارویی در شهر کرمان روند رو به رشدی داشته است به طوری که در سال گذشته سطح زیر کشت این نوع محصولات ۳۵۷ هکتار بوده است که اکنون به ۴۵۰ هکتار رسیده است.

مسعودی گفت:امسال قراراست سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهر کرمان به ۶۵۰ هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهر کرمان گفت::بیش از ۶۰۰ کشاورز در شهرکرمان اکنون مشغول کاشت و برداشت انواع گیاهان دارویی هستند که پیش بینی میکنیم در پایان سال بیش از ۸۰۰ تن اواع گیاهان دارویی تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی گفت: بازار مصرف گیاهان دارویی تولید شده به دلیل نبود مراکز فراوری صنعتی بزرگ در استان‌های فارس، اصفهان و تهران است و بیش از همه زیره تولیدی و آلوئه ورا به استان فارس جهت فرآوری و استفاده دارویی ارسال میشود.

کشاورزان تولید کننده هم صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید، بهره وری مناسب وازهمه مهمترصرفه اقتصادی را مهمترین علل روی آوری به کشت گیاهان دارویی میدانند.

علی رغم سردی هوا وفصل زمستان کارو تلاش کشاورزان کرمانی ادامه دارد و اکنون بیش از ۶۰۰ کشاورز مشغول کاشت و برداشت انواع گیاهان دارویی از زیره تا آلوئه ورا هستند.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار