در چهل سال گذشته خدمات زیر بنایی خوبی در کشور احداث شده است/استان ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه‌های اقتصادی دارداستاندار خراسان رضوی گفت:دلیل استقبال نکردن سرمایه گذاران برای ورود به حوزه سلامت هموار نبودن مسیر این حوزه است.
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تبریک ایام الله دهه فجر و چهلمین سال پیرزوی انقلاب اسلامی، گفت: از آن جا که سرمایه گذاری در حوزه سلامت استان با توجه به حجم تقاضای خدمات در این بخش، دارای توجیه اقتصادی بالایی می‌باشد؛ به طور قطع سرمایه گذران از آن استقبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید تفویض اختیارات لازم در این حوزه از مرکز انجام پذیرد و بتوان از ظرفیت سرمایه گذاران غیر دولتی به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در چهل سال گذشته دولت‌های در نظام اسلامی، منشا خدمات قابل توجهی بوده اند و خدمات زیر بنایی خوبی در کشور احداث شده است، اما در آغاز دهه پنجم انقلاب باید نحوه اداری کشور تغییر کند و امر توسعه توسط بخش غیر دولتی و همراهی مردم محقق شود.

رزم حسینی افزود: در گذشته تمام توجه‌ها به سمت دولت بود و دولت نیز متناسب با شرایط و امکانات مالی در دوره‌های مختلف خدمات مطلوبی را ارائه کرده و می‌کند؛ اما در شرایط جدید که دولت با تنگنا‌های اعتباری مواجه است باید با تفکر بخش غیر دولتی کشور را اداره کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه‌های اقتصادی، تصریح کرد: استان را به ۱۲ منطقه اقتصادی تقسیم کرده و برای هر منطقه یک معین اقتصاد مقاومتی تعیین شده که متولی توسعه آن است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که تا کنون تفاهم نامه معین اقتصادی در ۵ منطقه استان به امضا رسیده است؛ گفت: شرکت ها، موسسات و سرمایه گذاران توانمند و قابل اعتمادی متقاضی حضور و سرمایه گذاری هستند که به طور حتم از ظرفیت آنان برای توسعه استفاده خواهیم کرد.

رزم حسینی با شنیدن دغدغه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه ها، بیمه سلامت، حوزه امنیت غذایی و آسیب‌های اجتماعی، افزود: سلامت یک امر فرا دستگاهی است و همگان باید سهم خود در این حوزه را پرداخت کنند و دستگاه‌های متولی نیز حضوری موثر داشته باشند.

وی به حضور و تردد سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر در استان و همچنین وجود اتباع و مهاجران خارجی نیز اشاره و تاکید کرد: موضوع تخصیص سرانه به دستگاه‌هایی که پذیرای زائران هستند باید دنبال شود.

محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جلسه با بیان این که این دانشگاه از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود به تشریح خدمات و نیاز‌های مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه فناوری و پژوهش رتبه سوم کشور و در رتبه بندی‌های بین المللی همطراز با دانشگاه تهران است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

لزوم هموار سازی مسیر اجرای سرمایه گذاری در پروژه‌های حوزه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.