طی چهار دهه اخیر؛

شاخص‌های توسعه چهارمحال و بختیاری ارتقا یافت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهار دهه اخیر، شاخص‌های توسعه در این استان ارتقا یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری شامگاه گذشته یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ در برنامه تلویزیونی شبکه استانی جهان‌بین، با تبریک دهه فرخنده فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طی چهار دهه اخیر و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اقدامات گسترده در حوزه محرومیت زدایی، شاخص‌های توسعه در استان ارتقا یافت.
 
وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار همچنان باید تلاش کرد افزود: توسعه پایدار نیازمند وحدت و هم افزایی بخش‌های مختلف است.

عباسی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از نیروی انسانی توانمند، قابلیت‌های گسترده در حوزه گردشگری و طبیعی، و ظرفیت بخش کشاورزی و دامپروری، می‌تواند با سرعت بیشتری مراحل توسعه یافتگی را طی کند.

وی با اشاره به خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد خدمات و زیرساخت‌های شکل گرفته در این استان، مربوط به سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال، ۳۴۶ طرح در بخش های مختلف این استان به بهرداری می‌رسد.

عباسی افزود: طی شش سال اخیر هم سه هزار طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح شد.

وی گفت: بودجه استان در سال گذشته، هفت هزار میلیارد ریال بود و در سال جاری به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسید، در حالی که همه استان‌ها با کاهش ۱۸ درصدی بودجه مواجه هستند.

عباسی، آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی استان با وسعت ۴۰۰ هکتار زمین را از مهم‎ترین اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر اعلام کرد و یادآور شد: این منطقه با محوریت توسعه فعالیت‌های پرتودهی گاما، برای ایجاد ۴۰۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی و ۱۴۳ واحد سلولزی آماده است.

وی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از دیگر اهداف مدیریت اجرایی چهارمحال و بختیاری بیان و اضافه کرد: در همین راستا، به تازگی فرآیند جذب یک سرمایه گذار فراهم شده که با سه اقدام همزمان ایجاد شرکت هواپیمایی، تعمیر هواپیما و تورگردانی می‌تواند زمینه ساز تحول بزرگی در استان شود.

عباسی با بیان بی اثر بودن تحریم‌های دشمن در رونق تولید، خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه اول امسال، ۵۸ میلیون تن انواع محصولات به ارزش ۶۲ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بود.

وی، بیکاری را از مهم‎ترین چالش‌های استان بیان کرد و گفت: با توجه به نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی در استان، دولت تسهیلات ویژه‌ای را برای رونق اشتغال اختصاص داده است که انتظار می‌رود این تسهیلات به طور کامل جذب و به خوبی مدیریت شود.
 
انتهای پیام/خ

دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بام ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.