اجرای ۲۱ هزار طرح اقتصادی صندوق کارآفرینی امید در کشور

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید از اجرای ۲۱ هزار طرح اقتصادی صندوق کارآفرینی امید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اصحابی، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید امروز در آیین رونمایی از طرح‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر افزود: حدود ۲۱ هزار طرح اقتصادی تحت حمایت این صندوق در مناطق مختلف کشور در حال اجرا بوده و تعداد زیادی از آن‌ها در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۵۳ هزار تن زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش‌های گردشگری، صنایع معادن، صنایع دستی و کشاورزی پرداخت شده است.

اصحابی گفت: از ۳۰ هزار طرح بررسی شده در این صندوق ۲۰ هزار و ۶۲۵ طرح منجر به قرارداد شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی درباره استراتژی صندوق در اجرای این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و صنایع پایین دستی، بخش خدماتی، صنعت و معدن بویژه معادن کوچک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی بوده و با نگاه 'هر روستا یک محصول' و 'روستای بدون بیکار' و صندوق‌های خرد و محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی دنبال شده و به نتیجه رسیده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح توجه به مناطق مرزی و روستا‌ها دارای اهمیت بوده و بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ طرح از بین بیش از ۲۰ هزار طرح مصوب مربوط به مناطق مرزی بوده و بیش از ۱۴ هزار طرح نیز به روستا‌ها و مناطق غیر مرزی اختصاص یافته است.

اصحابی گفت: در تقسیم بندی طرح‌های بررسی شده که توانسته اند مصوب شوند بیش از ۱۰ هزار طرح در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و پایین دستی، ۶۲۰۰ طرح در بخش صنعت و ۳۴۰۰ طرح هم در بخش خدمات بوده که سر جمع بیش از ۲۰ هزار طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تا آبان ماه گذشته از مجموع منابع ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی، ۵۰ درصد به چهار موسسه عامل مجری طرح اشتغال روستایی یعنی بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک اختصاص یافته بود.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: مراحل سوم و چهارم اعطای تسهیلات اشتغالزایی این صندوق آغاز شده و این فرصت مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاهی است تا ایده‌ها و طرح‌های کسب و کار خود را برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به صندوق ارائه دهند.

اصحابی درباره سهم این صندوق از اعتبارات جدید اشتغال گفت: برای مرحله سوم و چهارم حمایت از طرح‌های اشتغالزایی سهم صندوق ۱۶ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی می‌باشد و انتظار می‌رود بزودی اختصاص یافته و از اواخر امسال و سال ۹۸ پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای ۹۷۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده، گفت: در استان ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیر هم اشاره کرد و افزود: در این شهرستان ۳۴ طرح با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ تن اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در این آیین طرح‌های حمایتی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نیر افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

زمینه اشتغال برای 53 هزار نفر در کشور ایجاد می شود

برچسب ها: اقتصادی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار