وضعیت وخیم آوارگان داخلی ولایت هرات

بارش باران طی 48 ساعت گذشته در ولایت هرات از یکسو باعث شادمانی کشاورزان شده و از جانب دیگر نگرانی هزاران تن از آوارگان داخلی در این ولایت را در پی داشته است.

وضعیت وخیم آوارگان داخلی ولایت هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بارش باران طی 48 ساعت گذشته در ولایت هرات از یکسو باعث شادمانی کشاورزان شده و از جانب دیگر نگرانی هزاران تن از آوارگان داخلی در این ولایت را در پی داشته است.

فرا رسیدن فصل زمستان و نزولات آسمانی زندگی را برای خانواده هایی که خانه و کاشانه ای برای خود ندارند به شدت سخت کرده است.

کمپ های آوارگان داخلی که از ولایت های غور، بادغیس، فراه و نیمروز به دلیل خشکسالی ها و افزایش ناامنی ها به ولایت هرات آمده اند در این روزهای سرد سال گواه درد و رنج خانواده هایی است که حتی خیمه ای برای سرپناهشان ندارند.

گزارش های مراکز درمانی در هرات حاکی از جان باختن شماری از کودکانی است که در این کمپ های بدون امکانات با بیماری های گوناگونی دست و پنجه نردم کرده اند.

اما تعدادی از کودکان دیگری که هنوز شانس زنده ماندن را دارند نگران عواقب بدی هستند که در انتظار آن هاست.

این کودکان از بی توجهی مسئولان دولتی در هرات انتقاد کرده و گفته اند که مجبور شدند برای نجات جانشان خانه هایشان را ترک کنند و در بدترین وضعیت ممکن در کمپ های مهاجرین زندگی کنند اما دولت هیچ برنامه ای برای بهتر شدن وضع آنان ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.