سازمان ملل: ۷۰ درصد شهروندان جاغوری و مالستان آواره شده ا‌ند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که در پی درگیری های اخیر در ولسوالی‎های جاغوری و مالستان ولایت غزنی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان این دو ولسوالی آواره شده‌اند.

سازمان ملل: ۷۰ درصد شهروندان جاغوری و مالستان آواره شده ا‌ندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد اعلام کرد که در پی درگیری های اخیر در ولسوالی‎های جاغوری و مالستان ولایت غزنی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان این دو ولسوالی آواره شده‌اند.

در اعلامیه ای‌ که از سوی دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (OCHA ) به نشر رسیده آمده است که این آوارگان در مرکز ولایت غزنی و ولایت بامیان آواره شده‌اند.

بر اساس این اعلامیه‌‌، ۹۳۰ خانواده از ولسوالی‌های مالستان و جاغوری به مرکز ولایت بامیان و ۲۶۶۰ خانواده به مرکز شهر غزنی آواره شده‌اند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد همچنین افروده است علاوه بر آوارگان ولایت غزنی، حدود ۱۰۲۸ خانواده به دلیل ناامنی‌ها از ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار، به مرکز این ولایت و سایر مناطق امن آواره شده‌اند.

در اعلامیه‌ همچنین آمده است که رقم مجموعی آوارگان داخلی این کشور از یک میلیون بیشتر شده است.

این نهاد امداد رسان بین‌المللی خاطر نشان کرده است که آمار آوارگان داخلی در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال‌های گذشته نزدیک به ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار