پنج دانشگاه کشور در زمینه طراحی ماهواره فعالیت می‌کنند

رئيس مركز ملی فضايی كشور در زنجان گفت: پنج دانشگاه صنعتی و دو ايستگاه فضايی در حوزهی ماهواره فعاليت مي كنند.

پنج دانشگاه کشور در زمینه طراحی ماهواره فعالیت می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، منوچهر منطقی رئيس مركز ملی فضايی كشور امروز در جشنواره تجلیل از جهادگران علم و فناوری استان زنجان گفت: در بخش ماهواره به همکاری‌های فناورانه توجه ویژه‌ای شده است و ماهواره‌های مصباح و سینا تولید شده است.

وی ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برای ساخت ماهواره مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری این دو بخش و اضافه شدن جهاد دانشگاهی به این مجموعه، معضلات قبلی را حل کرده و موجب گسترش فعالیت‌ها شده است.

این مسئول کسب تجارب جهانی، نقشه دانشگاهی و همکاری صنعت را موجب رسیدن به موفقیت‌های علمی در حوزه ماهواره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پنج دانشگاه کشور در زمینه طراحی ماهواره فعالیت می‌کنند.

منطقی بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان نیز در زمینه طراحی ماهواره فعالیت می‌کنند و با توجه به جایگاهی که داریم می‌توانیم به سایر کشور‌ها کمک کنیم.

رییس مرکز ملی فضایی کشور با اشاره به فعالیت دو ایستگاه فضایی در کشور، ادامه داد: موفقیت‌های دیگر هم با توجه به ظرفیت‌های موجود قابل دسترسی است.

منطقی گفت:ماهواره‌ها درهمه زمینه بویژه اقتصاد می‌تواند راهگشا باشد و به کمک آن می‌توان در بسیاری از برنامه ریزی‌ها موفق عمل کرد.
 

فعالیت دو ایستگاه فضایی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.