استاندار بوشهر گفت: ۸۴۰ میلیارد ریال برای ساخت سد‌های دشت پلنگ و باغان در شهرستان دشتی تامین شد.

سهم دولت از اعتبار فاینانس دو سد در شهرستان دشتی تامین شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در جمع عشایر ایل قشقایی منطقه دشت پلنگ دشتی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی دولت، اما با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم دشتی وتنگستان در مجلس و مسئولان استان بوشهر و شهرستان دشتی، ۸۴۰ میلیارد ریال سهم ۱۵ درصدی دولت برای تامین هزینه فاینانس خارجی به منظور ساخت دو سد دشت پلنگ و باغان شهرستان دشتی تامین و به شرکت خارجی پرداخت شده است.

وی افزود: اکنون برای تامین اعتبار ساخت این سد‌ها هیچ نگرانی وجود ندارد و به زودی کار‌های اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر معتقد است، با ایجاد سد دشت پلنگ این منطقه به فرش سبز استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

گراوند بیان کرد: سد قیز قلعه نیز در این منطقه آماده بهره برداری شده و به زودی با حضور مسئولان وزارت نیرو افتتاح می‌شود.

وی اشتغال جوانان را از مهمترین مشکلات امروز کشور عنوان کرد که باید با همدلی و با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه برای حل آن تلاش شود.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش ۹۴ درصدی طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر نسبت به پارسال گفت: در شهرستان دشتی تعداد طرح‌های افتتاحی بیش از ۲۶۰ درصد افزایش دارد که از میانگین استانی بیشتر است.

فرماندار دشتی نیز منطقه دشت پلنگ را با بیش از سه هزار هکتار مزرعه و باغ مرکبات قطب کشاورزی این شهرستان خواند و افزود: در دولت تدبیر وامید کار‌های خوبی در این منطقه صورت گرفته و اکنون ۹۹ درصد مزارع و باغ‌های دشت پلنگ با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شود که از جمله دستاورد‌های دو سال اخیر این دولت است.

عبدالله نادری افزود: شهرستان دشتی با ۲۲۴۰ نفر جمعیت عشایری دومین منطقه عشایرنشین استان بوشهر است که با ۷۰ هزار راس دام سبک نقشی مهم در تامین مواد غذایی منطقه دارند.

وی بیان کرد: امسال ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات ملی واستانی برای اجرای طرح‌های عشایری در شهرستان دشتی اختصاص یافته است.

شهرستان دشتی ۸۶ هزارنفر جمعیت دارد و خورموج مرکز آن در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام/ک

تامین فاینانس دو سد در شهرستان دشتی

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.