حمایت گسترده اهالی فوتبال از فوتبالیست مخالف رژیم آل خلیفه

حکیم العربی، بازیکن بحرینی که به دلیل سیاست‌های غلط دولت کشورش به استرالیا پناهنده شده بود، در تایلند دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حکیم العربی با پا‌ی خود روز دوشنبه در دادگاه کیفری بانکوک حضور پیدا کرد. دلیل حضور وی در دادگاه مبارزه با سیاست‌های غلط  رژیم بحرین است.

مبارزات وی به قدری جهانی شد که دیدیه دروگبا و جیمی واردی بازیکنان مطرح دنیای فوتبال در شبکات اجتماعی به حمایت از وی پرداختند.

این فوتبالیست بحرینی که ۲ سال پیش در استرالیا به عنوان پناهنده به استرالیا رفته بود، ماه دسامبر در کشور تایلند از طرف پلیس اینترپل به خاطر شکایت مقامات بحرینی مبنی بر دست داشتن العربی در فساد سیستماتیک علیه رژیم آل خلیفه در سال ۲۰۱۲ دست داشته است، دستگیر شد.

العربی بر بی گناهی خود تاکید ورزیده است و ادعا می‌کند: اگر من را به بحرین برگردانید آن‌ها مرا زنده نمی‌گذارند و با شکنجه بسیار احتمالا این رژیم من را می کشد. 

العربی، رسما در مقابل رژیم بحرین روز دوشنبه از اتهامات خود را مبرا کرد و حالا ۶۰ روز فرصت باقی است تا حکم نهایی توسط قاضی کشور تایلند برای وی صادر شود.  تاریخ دادرسی اولیه وی ۲۲ آوریل تعیین شده است.

گریک فاستر بازیکن سابق فوتبال در حمایت از العربی گفت: ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا یک ورزشکار در یک کشوری مانند تایلند خودسرانه بازداشت شود.

همسر العربی، که در استرالیا حضور دارد، به جای حمایت از شوهرش اخیرا علیه وی صحبت و اعلام کرد: اگر حکیم به بحرین بازگردد، کشته خواهد شد!


بیشتر بخوانید:

برترین های فوتبال باشگاهی جهان معرفی شدند

روز تولد رونالدو تلخ شد

دختر کی روش برای شغل جدید پدر دست به کار شد


انتهای پیام/

تاوان مخالفت با رژیم آل خلیفه مرگ فوتبالیست بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار