اورژانس هسته‌ای بوشهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر ۶۰ درصد پیشرفت دارد، که تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده تکمیل شود.

اورژانس هسته‌ای بوشهر ۶۰ درصد پیشرفت داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری در حاشیه نمایشگاه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر افزود: این بیمارستان با ۱۰۰ تخت و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به طرح‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شوند، بیان کرد: ۳۲ طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح می‎شود و ۱۲ طرح نیز با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

کشمیری ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی گسترده‌ای هستیم که قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب تنها دو بیمارستان با امکانات محدود در استان بوشهر فعال بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۸ بیمارستان، ۱۰ شبکه بهداشت، ۲۲۳ خانه بهداشت درمان، ۷۷ پایگاه سلامت شهری، ۵۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۱۲ مرکز پیشگیری بهداشت و درمان در سراسر استان بوشهر فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر در استان هزار تخت بیمارستانی، ۵۰۰ پزشک عمومی۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۳۲۰ دندانپزشک در استان فعالیت دارند.

کشمیری با بیان خدمات انجام شده در روستا‌ها افزود: در استان بوشهر ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دارد که در تلاش هستیم ۲۳ روستا را به امکانات کامل احیاء قلبی ریوی مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۳۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای دارد، افزود: ۱۵ اورژانس شهری و یک فروند بالگرد نیز به صورت هوایی به هم استانی‌ها خدمت رسانی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وضعیت دانشجویان این دانشگاه گفت: ۵۴۶ دانشجو پزشکی، ۲۱۱ دانشجو دندان پزشکی، ۲۶۲ دانشجوی پرستاری، ۱۰۰ دانشجوی مامایی و ۱۰۰ دانشجوی پیراپزشکی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

۳۲ طرح حوزه سلامت در استان بوشهر افتتاح می‎شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.