خیرین سلامت استان بوشهر وارد عرصه پیشگیری از بیماری شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خیرین سلامت استان بوشهر وارد عرصه پیشگیری از بیماری شوند.

خیرین سلامت استان بوشهر وارد عرصه پیشگیری از بیماری شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر بیان کرد: مشارکت اجتماعی در طرح‌های بخش سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌توان از ظرفیت سمن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خیرین سلامت می‌توانند در زمینه پیشگیری هم کمک کنند، تصریح کرد: هرچقدر در بخش اجتماعی فعالیت بیشتری صورت گیرد شاهد موفقیت بهتر و بیشتری خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در صورتی که در زمینه تأمین مالی این طرح بازنگری نشود و همه هزینه‌ها بر عهده بهره‌بردار باشد، ممکن است به نتیجه مطلوب موردنظر نرسیم.

خورشیدی ادامه داد: مکانیزم قیمتی باید به‌گونه‌ای باشد که کمترین قیمت‌ها برای اجرای طرح باشد و هم برای مجریان و هم برای بهره‌بردار شاهد هزینه‌های کمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مرحله پایلوت است و خیلی طرح تمام‌شده‌ای نیست، افزود: باید سوبسید‌هایی به این طرح ارائه شود تا طرح با مقاومت‌هایی روبرو نشود.

رصد و پایش گوجه‌فرنگی بر عهده استان بوشهر قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: طرح ارتقای سلامت و کاهش آلاینده‌ها شامل ۸ محصول مهم کشاورزی شامل گوجه‌فرنگی بوته‌ای و گلخانه‌ای، خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای، سیب درختی، پرتقال، سیب‌زمینی و پیاز می‌شود که رصد و پایش گوجه‌فرنگی بر عهده استان بوشهر قرار گرفت.

دکتر سعید کشمیری افزود: امنیت غذایی استان از مهم‌ترین اهداف دبیرخانه سلامت، امنیت غذایی استان هست و در همین راستا در کنار امنیت غذایی، رصد ۸ محصول ملی به دقت و شدت پیگیری خواهد شد.

دکتر عیسی صفوی رییس دبیرخانه سلامت، امنیت غذایی استان بوشهر نیز گفت: محور محتوی جلسات دبیرخانه سلامت، امنیت غذایی استان بوشهر شامل امنیت غذایی، تهدیدکننده فردی و اجتماعی سلامت می‌باشد و آخرین جلسه ساغ استان در قالب مجمع استانی سلامت در تاریخ ۲۰ اسفند تشکیل می‌گردد.

کاهش بیماری‌های غیر واگیر نیازمند توجه به سلامت غذایی است

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز گفت: کاهش بیماری‌های غیر واگیر نیازمند توجه به سلامت غذایی و محصولات کشاورزی است.

دکتر غلامرضا حیدری عنوان کرد: یکی از دستور کار‌های برنامه‌های معاون اجتماعی وزارت بهداشت در رابطه با محصولات کشاورزی است که از سموم استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه ما به بحث آینده است و فرزندانی که می‌توانند محور توسعه کشور باشند، ولی متأسفانه وجود بیماری‌های غیر واگیر در کشور که یکی از آن‌ها بیماری سرطان است.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت تاکید کرد: این بیماری‌ها به عنوان یک نگرانی مهم در سطح کشور مطرح می‌شود که باید با توسعه اقدامات پیشگیرانه و سلامت با آن مقابله کرد.

وی افزود: توجه خاصی که وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی به بحث سموم دارند، دارای اهمیت بسیار زیادی است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر و اداره کل جهاد کشاورزی مطمئناً آینده خوبی را خواهیم داشت.

دکتر حیدری تصریح کرد: بحث سرطان‌ها را باید جدی بگیریم و آینده کودکان را از همین الآن برای آینده پیش‌بینی کنیم و با مراقبت مناسب مانع از گسترش این بیماری‌ها شویم.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.