راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلایندگی هوای عسلویه ضروری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر ایستگاه سنجش آلایندگی هوای عسلویه ضروری است.

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلایندگی هوای عسلویه ضروری است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری در نشست با فرماندار عسلویه افزود: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر مرکز پژوهش‌های سلامت محور و بررسی علمی و آکادمیک اثر آلاینده‌های موجود بر سلامت مردم و به‌تبع آن پیشگیری از انواع بیماری‌ها و در صورت ابتلا درمان سریع بیماران ضروری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه مجوزهای لازم گرفته شده است و هم‌اکنون در حال تأمین اعتبار و تعیین فضای مناسب برای این مرکز هستیم که در صورت همکاری شهرستان و تسریع در واگذاری زمین، مراحل بعدی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه تقویت زیرساخت‌های درمان نیز به لزوم احداث دی کلینیک استاندارد و مجهز به اتاق عمل پرداخت و عنوان کرد: با توسعه بیمارستان نبی اکرم (ص) و راه‌اندازی بیمارستان منطقه چهارم ندسا در شهر چاه مبارک و همچنین راه‌اندازی دی کلینیک فوق توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیازمندی‌های درمانی در شهرستان مرتفع شود.

دکتر کشمیری در ادامه تأکید کرد: جهت راه‌اندازی بخش دیالیز در بیمارستان نبی اکرم (ص)، مجوز و نیروی انسانی طرحی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تأمین خواهد شد، ضمن اینکه با رایزنی‌های انجام‌شده با بنیاد امور بیماران خاص در صورت اعلام آمادگی سریع بیمارستان فوق مبنی بر تهیه فضا، دستگاه‌های دیالیز نیز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی به اهمیت توسعه مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستاها به ویژه مرکز شهرستان اشاره کرد و گفت: استقرار شبکه بهداشت و درمان در فضای اندک مرکز باعث کمبود فضای مرکز و شبکه شده است که در آینده نزدیک باید این ساختمان برای توسعه مرکز اختصاص یابد و شبکه بهداشت به مکان مناسب‌تری منتقل شود.

انتهای پیام /م

توسعه مراکز خدمات جامع سلامت شهر و روستاهاضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.