افتتاح و آغاز اجرای بیش از ۴۰ طرح بهداشتی و درمانی در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا پایان دهه فجر ۴۴ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال افتتاح یا اجرای آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری با اشاره به دستاورد‌های حوزه سلامت و پزشکی در استان بوشهر، افزود: زیرساخت‌های بهداشتی در استان بوشهر در چهل سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته و این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی در کشور است.

وی بیان کرد: پیش از انقلاب تنها دو بیمارستان و تعداد انگشت‌شماری پزشک در استان وجود داشته، اما اکنون بیش از هزار تخت فعال در ۱۰ بیمارستان تابعه و ۸ بیمارستان غیر تابعه داریم و ۵۶۸ پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی در حال ارائه خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فعالیت بیش از هزار پرستار در مجموعه درمان دانشگاه علوم پزشکی، ادامه داد: اکنون ۱۰ سی‌تی‌اسکن، ۴ ام آر آی و ۲ آنژیوگرافی در استان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

کشمیری عنوان کرد: روزانه بیش از ۱۰ عکسبرداری هسته‌ای در استان انجام می‌شود و بیمارانی از اروپا، آمریکا و کشور‌های عربی برای درمان به مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه روزانه سه عمل قلب باز و بیش از ۱۰ آنژیوگرافی در استان انجام می‌گیرد، افزود: این در حالی است که بیماران در سال‌های گذشته برای کوچک‌ترین درمان به استان‌های همسایه مراجعه می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قرارداد نصب دستگاه رادیوتراپی نیز در استان بسته‌شده و قرارداد به‌روزرسانی‌ام آرآی قلب نیز در حال بسته شدن است تا تجهیزات پزشکی، درمانی و تشخیصی ناوگان سلامت استان را به‌روز شود.

کشمیری یکی از کار‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را تأمین بالگرد اختصاصی برای انتقال بیماران عنوان کرد و ادامه داد: وجود ۳۶ پایگاه اورژانس بین جاده‌ای و ۱۵ پایگاه اورژانس شهری باعث شده اورژانس جاده‌ای در زمان ۹ دقیقه و اورژانس شهری در ۵ دقیقه بر بالین بیماران حاضر شوند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ۳۵ رشته در حال تحصیل هستند همچنین چهار دانشجوی فوق دکترا نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ک

مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر بیمارانی از خارج کشور دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.