رئیس پلیس راه گیلان در همایش آموزش فرهنگ ترافیک در رشت بر لزوم فرهنگ سازی در استفاده موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمد‌پور، رئیس پلیس راه استان گیلان در چهلمین برنامه جامع فرهنگ ترافیک در همایش آموزش فرهنگ ترافیک که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، گفت: ۸۰ درصد تلفات تصادفات موتورسیکلت سواران به دلیل عوارض ناشی از ضربات وارده به سر آنان است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در استفاده از کلاه ایمنی افزود: در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک برای موتورسیکلت سواران و عابران پیاده تاکنون ۳۹ برنامه جامع فرهنگ ترافیک توسط پلیس راه گیلان در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه عابران پیاده و موتورسیکلت سواران ۴۱ درصد تصادفات گیلان را در ۱۰ ماهه گذشته تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که پلیس در برابر آن‌ها است در حالی که ما در همه برنامه‌ها با حرف و عمل خود ثابت کرده‌ایم که نیروی انتظامی خادم مردم است.

سرهنگ محمدپور با تاکید بر برخورد با کسانی که در برابر قانون می‌ایستند، بیان داشت: با گذشت ۶ ماه از اجرای برنامه‌های آموزشی جامع فرهنگ ترافیک ۶۱ نفر کاهش تلفات داشته‌ایم که ۴۹ نفر آن موتورسیکلت سوار بودند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تلفات تصادفات موتورسیکلت سواران به دلیل عوارض ناشی از ضربات وارده به سر آنان است، تصریح کرد: ماموران پلیس به هر موتورسواری که کلاه ایمنی داشته باشد و تخلف نکند ایست نمی‌دهند.

انتهای پیام/ع

تاکید پلیس راه گیلان بر ضرورت فرهنگ سازی در استفاده موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.