کاهش تولید علوفه خشک در کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: تولید علوفه خشک به علت کم بارشی استان ، از 65 کیلوگرم در هکتار به 30 کیلوگرم در هکتار کاهش یافته است.

کاهش تولید علوفه خشک در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان افزود: در حال حاضر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از اولویت های اصلی دولت ها در جهان است.

وی اظهار داشت: در شمال استان کرمان 6.2 میلیون هکتار مرتع داریم که 7 درصد مراتع کشور را شامل می شود .

رجبی زاده تصریح کرد : هم اکنون به دلیل کم بارشی ، مراتع درجه یک ما ،23 هزار هکتار ، مراتع متوسط 19 و نیم درصد و مراتع فقیر ما 80 درصد هستند و بررسی ها نشان داده هر سال 15 هزار هکتار از مراتع ما تبدیل به بیابان می شوند.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی کم بارش و در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد، عنوان کرد: تولید علوفه خشک در استان از 65 کیلوگرم در هکتار به 30 کیلوگرم کاهش یافته و تا سال گذشته 2 و نیم میلیون واحد دامی در استان داشتیم که دو برابر ظرفیت مراتع، دام وجود داشت و تقریبا گوشت قرمز(گوسفندی) که در استان مصرف می شود، 60 درصد از علوفه متکی بر تولید مراتع تغذیه می شود.

رجبی زاده با اشاره به اینکه جنبه های دیگر مرتع برای ما اهمیت ویژه ای دارد، گفت: در 40 سال گذشته در 5.8 میلیون هکتار مراتع استان ممیزی مرتع انجام داده ایم و بیش از 90 درصد از مراتع ما ممیزی هستند و تا امروز 2 و نیم میلیون هکتار طرح مرتع داری داده ایم و 40 درصد از مراتع استان را در قالب یک قرارداد رسمی مدیریت می کنیم.

انتهای پیام/س

محیط زیست یکی از اولویت های اصلی دولت ها در جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار