فرمانده پلیس راه‌آهن کشور:

پلیس راه‌آهن مجهز به پهباد می‌شود/ مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱): تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی قطارها اندیشیده شده است

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: بسیاری تجهیزات پلیس راه‌آهن نیازمند نوسازی هستند، این نیرو در استان‌های کویری مجهز به پهباد می‌شود.

پلیس راه‌آهن مجهز به پهباد می‌شود/ مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱): تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی قطارها اندیشیده شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حشمت‌الله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) در شاهرود ضمن بیان اینکه این ناحیه کریدور اصلی اتصال شرق به مرکز و غرب کشور است ابراز داشت: راه‌آهن این منطقه در شاخص‌های امنیتی رتبه خوبی را در ارزیابی‌های کشوری کسب کرده که بسیار قابل‌توجه و تشکر است.

وی از تردد روزانه ۹۰ رام قطار مسافربری از راه‌آهن شمال شرق (۱) خبر داد و افزود: ماهانه بالغ‌بر یک و نیم میلیون مسافر از مسیرهای ریلی این منطقه عبور می‌کنند که این امر نیازمند توجه ویژه مأموران پلیس‌راه و ارائه خدمات در راستای حفظ امنیت مسافران است.

فرمانده پلیس‌راه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی اقدامات این نیرو در سال‌های اخیر بیان کرد: توقف قطارها برای ادای فریضه نماز و امنیت خطوط ریلی و امنیت مسافران در قطارها سیاست اصلی پلیس‌راه در برنامه‌ریزی‌های امسال است.

ملکی بابیان اینکه طول خطوط ریلی درراه آهن شمال شرق (۱) ۵۳۴ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: با توجه به دوخطه بودن مسیر، این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد و از سوی دیگر باید گفت در ارزیابی‌هایی که از پلیس‌راه این ناحیه به‌عمل‌آمده است وضعیت امنیت آن بسیار مطلوب و هیچ‌گونه مسئله‌ای در حوزه ناامنی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال‌های گذشته از امکانات، تجهیزات و شرایط مطلوب‌تری برخوردار است، تصریح کرد: وظیفه پلیس‌راه برقراری امنیت در خطوط ریلی، راه‌آهن، تأسیسات و کارخانه‌ها و داخل قطارها ایستگاه‌ها و سالن‌های مسافربری است و برای تحقق این هدف باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و از روش‌هایی که در سراسر دنیا مرسوم است استفاده کند.

فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین از بروز رسانی تجهیزات این نیرو طی ۴۰ سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در حوزه گشت‌های ریلی این امر در استان‌هایی که امکان تردد با سایر وسایل نقلیه مثل خودرو و موتورسیکلت وجود دارد انجام می‌شود و در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۸ برای استان‌های کویری و پهناور تجهیزاتی مانند پهباد تأمین می‌شود که در این راستا این استان‌ها در اولویت خواهند بود.

ملکی تصریح کرد: برای تأمین امنیت خطوط ریلی نیازمند تجهیزات به‌روزتری هستیم که این امر با توجه ویژه مدیران راه‌آهن و مسئولان مرتبط محقق می‌شود.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد پلیس‌راه در حوزه کشفیات سرقت، مواد مخدر، کالای قاچاق بیان کرد: در یک سال گذشته کشفیات مواد مخدر در حوزه راه‌آهن ۱۰۰ درصد، کشف کالای قاچاق ۳۷۳ درصد، کشفیات سرقت ۶۹ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کسب رتبه دوم کشوری در ایمنی قطارهای راه آهن شمال شرق (۱)

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، از کسب رتبه دوم کشوری در ایمنی قطارهای راه آهن شمال شرق (۱) خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح توسعه در راه‌آهن شمال شرق در دستور کار است که حفظ امنیت و ایمنی قطارهای باری و مسافربری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این طرح به‌خصوص در پیک تردد است.

وی بابیان اینکه تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی قطارها اندیشیده شده است، افزود: از بیستم اسفند تا بیستم فروردین پیک سفرهای نوروزی محسوب می‌شود و لذا به‌واسطه ارتقای ایمنی قطارها تمام ظرفیت‌های موجود در این منطقه به‌کارگیری شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) از تردد ۹۰ رام قطار مسافربری و ۲۰ رام قطار باری به‌طور روزانه در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور تعدادی از طرح‌های خدماتی که به پیمانکاران بخش خصوصی واگذارشده بود با تعلل مواجه شده است که ناچار به خلع ید تعدادی از پیمانکاران گذشته شدیم و انجام تشریفات قانونی انتخاب پیمانکاران جدید در دستور کار است تا بتوانیم به این حجم از قطارها خدمت‌رسانی کنیم.

زاد خور بابیان اینکه ظرف مدت دو هفته آینده مراتب انتخاب پیمانکاران جدید به پایان می‌رسد، ابراز کرد: در برنامه‌ریزی‌های این نهاد خرید پله‌برقی ایستگاه شاهرود در سه‌ماهه ابتدای سال آینده و تجهیز سالن‌های مسافربری منطقه برنامه‌ریزی‌شده است.

وی از اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت در این راستا خبر داد و اضافه کرد: در برنامه های کوتاه مدت تمام واحدهای مزاحم و غیر مرتبط با مسافر از ایستگاه خارج و این مهم منجر به گسترش سالن ایستگاه شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) گفت: در برنامه‌های بلند مدت و میان مدت طرح توسعه سالن مسافربری گنجانده شده که طراحی‌ها و تهیه نقشه‌های اجرایی آن انجام شده است و در آن حفظ معماری سالن به عنوان یکی از نمادهای قدیمی شاهرود در دستور کار قرار دارد و از سوی دیگر باید گفت خوشبختانه این طرح سال آینده شروع می شود و به مدت سه سال برای تکمیل این پروژه برنامه ریزی شده است.

زادخور با بیان اینکه خطوط ریلی منطقه شمال شرق(۱) در ۴۰ سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته‌اند، تاکید کرد: بعد از انقلاب ۵۳۴ کیلومتر خط ریلی به خط اصلی این منطقه و ۹۵ کیلومتر نیز به خط آنتنی شمال شرق(۱) اضافه شده است و از سوی دیگر در افق طرح‌های توسعه ای راه، در آینده نیز دو برنامه پیش بینی شده که در آن تجهیز شبکه ریلی به ناوبری نوین و توسعه ای تی سی ایمنی، افزایش سرعت و توسعه زیر ساختی در اولویت این سیاست ها قرار دارد.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار