مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: ورود مسافر از گمرک باشماق در مریوان به داخل کشور از ابتدای امسال تا پایان دی ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی پور گفت: در این مدت ۲۹۰ هزار و ۱۶ نفر از طریق مرز باشماق مریوان وارد کشور شدند که این تعداد در ۱۰ ماه سال گذشته که ۲۴۱ هزار و ۵۵۲ نفر بود حدود ۲۰ درصد بیشتر است.

وی تعداد مسافران خروجی در این مدت از طریق مرز باشماق را ۲۹۷ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در ۱۰ ماه سال گذشته ۲۵۱ هزار و ۸۷۲ نفر بودند که در این بخش نیز رشد ۱۸ درصدی داشته ایم.

مدیر کل گمرکات استان کردستان اضافه کرد: در این مدت، ۹ هزار و ۸۱۸ دستگاه خودرو هم از مرز باشماق از کشور خارج شد که این تعداد در ۱۰ ماه سال ۹۶، ۱۰ هزار و ۷۷۲ دستگاه بود که این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: میزان واردات کالا از گمرک سنندج و باشماق در این مدت ۱۰ هزار و ۷۲۲ تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۶۴ دلار بوده است.
رحمانی پور گفت: میزان واردات کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۱ هزار و ۸۸۹ تن به ارزش ۵۸ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۴۰ دلار بود که از نظر وزنی ۷۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۷۶ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار کالا از گمرکات استان و سایر گمرکات کشور در این مدت از طریق مرز‌های استان به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزنی ۴۵ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

افزایش  صادرات کالا از گمرکات کردستان

برچسب ها: صادرات ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.