تقویت گمانه‌زنی‌ها در خصوص چشم طمع آمریکا به ذخایر نفتی ونزوئلا

نماینده رئیس مخالفان ونزوئلا در آمریکا اعلام کرد ذخایر نفتی این کشور به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز خواهد شد و این موضوع گمانه‌زنی‌ها را درباره چشم‌داشت واشنگتن به نفت این کشور افزایش داد.

راشاتودی: تقویت گمانه زنی‌ها درباره چشم طمع آمریکا به ذخایر نفتی ونزوئلابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، نماینده خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، در آمریکا گفت: ذخایر نفتی این کشور به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز خواهد شد.

این اقدام، گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه حمایت واشنگتن از گوایدو به موضوع نفتی وابسته است، تقویت کرد.

کارلوس ویسچی، نماینده سرکرده مخالفان ونزوئلا در آمریکا به بلومبرگ اعلام کرد گوایدو می‌خواهد میزان تولید نفتی افزایش یابد و الزمات فعلی که از سوی شرکت نفتی دولتی «پی دی وی اس ای» دنبال می‌شود، کنار گذاشته شود. 

نماینده گوایدو گفت: ما خواهان اقتصاد باز هستیم و می‌خواهیم میزان تولید نفت خود را افزایش دهیم. اکثر تولید نفتی که ما به دنبال آن هستیم در بخش خصوصی خواهد بود. اظهارات نماینده سرکرده مخالفان ونزوئلا برای تحلیلگران جای تعجب نداشت، زیرا آن‌ها پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بودند که ترامپ از گوایدو در مقابل نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به منظور دسترسی به منابع عظیم طبیعی این کشور حمایت می‌کند.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام، اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

پیشتر نیز رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ درباره وجود گزینه نظامی درباره این کشور، آن را تلاش برای تصاحب ذخایر نفتی کشورش دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار