ناصرپور گقت:درصد موفقیت فرآیند فرزندآوری در مرکز درمان ناباروری قم از آمار‌های جهانی بیشتر است.

درصد بالای موفقیت فرایند فرزندآوری در مرکز درمان ناباروری قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،لیلا ناصرپور،سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی قم در نشست خبری دستاورد‌های انقلاب اسلامی که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه ۴۰ درصد مراجعین به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی خارج از استان قم هستند، گفت: تا کنون ۳۰ هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری استان تشکیل شده است که از افتخارات آن درصد بالای موفقیت فرآیند فرزندآوری در این مرکز است به این شکل که درصد موفقیت این عمل در جهان و در کشور‌های توسعه‌یافته نیز بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد نیست، ولی این مرکز توانسته است در ۶ ماهه اول سال به ۴۵ درصد برسد که از آمار‌های جهانی بیشتر است.

وی افزود: با توجه به خروجی محوربودن پژوهش‌ها سه مرکز تخصصی خدماتی فعالیت دارد اولین آن مرکز تخصصی درمان ناباروری است که به‌جرئت جزو ده مرکز اصلی کشور است که با تمام فعالیت‌های تخصصی به مردم قم و شهر‌های دیگر و بین‌المللی خدمات را ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم با اعلام اینکه ده درصد بیماران مرکز درمان ناباروری خارجی هستند که برای شهر قم یک فرصت بزرگ است، عنوان کرد: از نظر گردشگری و توریسم درمانی و ثروت‌آوری می‌تواند ارزآوری قابل توجهی برای استان داشته باشد و با توجه به اینکه این بخش حوزه تحریمی نیست می‌توانیم از این بخش در توسعه استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خدماتی که در مرکز ناباروری وابسته به جهاددانشگاهی انجام می‌شود صرفاً برای خدمت به بیمارانی است که در این شرایط بغرنج اقتصادی با مشکل جدی نازایی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی قم عنوان کرد:در هفته پژوهش امسال ۱۰ طرح فناورانه جهاددانشگاهی رونمایی شد که توسعه دانش فنی و ماشین بازیافت و طراحی دکل‌های حفاری چاه‌های نفت و کربن فعال از قیر طبیعی از جمله این طرح‌ها است که تمام این طرح‌ها بر اساس نیاز کشور نوشته و اجرا شد.

ناصر پور افزود: یکی از اهداف معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی تولید ثروت از محل تحقیقات است که در این عرصه ۹۴۲ گروه پژوهشی، ۱۱۷ مرکز تخصصی، ۱۹ مرکز رشد، ۲ پارک علم و فناوری و ۱ مرکز تحقیقات توسط جهاددانشگاهی در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام/ش

مرکز درمان ناباروری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار