کدام ظروف یکبارمصرف برای توزیع غذای نذری داغ مناسب است؟/ معایب و محاسن ظروف گیاهی

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: برای حفظ سلامتی بیشتر مصرف‌کنندگان در هنگام توزیع غذای نذری داغ، رعایت برخی نکات الزامی است.

لزوم استفاده از ظروف آلمینیومی برای توزیع غذای نذری داغ / ظروف پلاستیکی یکبار مصرف غیر آلمینیومی سرطان‌زا استمحمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مردم برای توزیع غذا و نذری گرم از ظروف غیر آلومینیومی استفاده می‌کنند که این کار در طولانی مدت باعث بروز بیماری‌های گوارشی و حتی سرطان  می‌شود.

وی ادامه داد: کارشناسان توصیه می‌کنند اگر برای توزیع غذا از ظروف آلومینیومی استفاده نشد، بلافاصله پس از دریافت غذای نذری در سریع‌ترین زمان ممکن مواد را از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف خارج کنند تا از سمی شدن مواد غذایی در اثر ترکیب مواد داغ با مواد بکاررفته در این ظروف  جلوگیری شود.

عزیزی بیان کرد: توزیع‌کنندگان نذری باید مراقب چربی و میزان نمک به کار گرفته شده در غذای نذری خود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی باعث صدمات جدی به مبتلایان به بیماری چربی خون و یا عارضه قلبی و عروقی خواهد شد، همچنین چربی و نمک بالا باعث بروز بیماری‌های غیر واگیر در بین افراد مصرف‌کننده می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در این فصل بیماری وبا به دلیل سردی هوا وجود ندارد اما به طور کلی توزیع کنندگان غذای نذری باید مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و تا حد امکان در توزیع غذای نذری از ظروف آلومینیومی استفاده کنند.

عزیزی درباره ظروف یکبار مصرف گیاهی گفت: ظروف یکبار مصرف گیاهی اگر تمام مواد تشکیل‌دهنده‌اش از مواد گیاهی باشد مناسب توزیع غذای نذری داغ است اما متاسفانه این ظروف یکبار مصرف گیاهی از ترکیباتی دیگر درست شده است و همین مسئله سلامتی افراد را تهدید می‌کند.

انتهای پیام /

ظروف مناسب برای توزیع غذای نذری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
چای خیراتی را در لیوانهای طلقی میدهند به مردم و غذا را هم در این ظرفهای سرطانزا به مردم میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
باید یه فکری به حال این ظروف یکبار مصرف کرد نذری برای ثواب درست میکنید یا به خطر انداختن جان مردم آن هم چه روز های .یا اصلا ازاین ظروف استفاده نکنند
Iran (Islamic Republic of)
م.
۱۴:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
بعضیا فقط میخان یچیزی گفته باشن آخه اینجور که نمیشه؟اون بنده خدا که نذری میده دیگه راهی نداره چون ظروف باکیفیت و قیمت مناسب نداریم و معمولا در ایام این چنین کسانی که ظروف فروشی دارند پس مجبورن از همین ظروف که توی بازار هست استفاده کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ملت مگه مجبورن غذا رو اينقدر داغ بكشن خب بذارن يه كم سرد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
مرسی از راهنماییت!!
آخرین اخبار