واکنش جالب مردم به چالش اهمیت تولید آب سنگین در صنعت و زندگی + فیلم

برخی از هموطنانمان به چالش نقش تولید آب سنگین در کشور واکنش‌های جالبی نشان داده اند که در فیلم ذیل مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیای کنونی و باتوجه به کاهش روز افزون سوخت و انرژی های طبیعی، استفاده از صنعت هسته ای، به یکی از حیاتی ترین مسائل در جوامع مختلف تبدیل شده است. اهمیت استفاده از این صنعت مهم به جایی رسیده است که شاید در آینده به یکی از نیازهای حیاتی بشر تبدیل شود و انسان بدون آن قادر به تامین نیازهای اساسی خود نباشد و عدم وجود آن یک جامعه را با بحران مواجه کند.

تولید آب سنگین یکی از مهمترین مسائل امروز کشورهاست و ایران یکی از معدود کشورهایی است که توانایی تولید آن را دارد. تولید آب سنگین می تواند بخش چشمگیری از نیازهای دارویی را در کشور به طور کامل برطرف کرده و بسیاری از بیماری ها را ریشه کن کند. این صنعت حتی در تولید آب شیرین، برق و گرما و... هم دارای اهمیت های فراوانی است و انتظار می رود کشوری مثل ایران که تمامی ظرفیت ها و مواد اولیه آن را دارد، بتواند در آینده استفاده های گسترده ای از آب سنگین داشته باشد.

اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته با وجود اینکه مواد اولیه این صنعت را به طور کامل در اختیار ندارند، اما این صنعت را گسترش داده و پیشرفت های چشمگیری در پزشکی، تولید دارو، تولید آب شیرین و... کرده اند و خود را از بسیاری از احتیاجات موجود در صنایع مختلف بی نیاز کرده اند.

در این میان برخی مردم به چالشی جالب در این زمینه دعوت شدند که واکنش آنها را در فیلم ذیل مشاهده می کنید.


بیشتر بخوانید: جایگاه حیاتی تولید آب سنگین در صنعت و سلامتی


انتهای پیام/
 

اهمیت آب سنگین از نگاه مردم + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار