مقام سازمان ملل: تلاش آمریکا و متحدانش برای کودتا در ونزوئلا شکست خورد

کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در امور خاورمیانه گفت تلاش آمریکا و متحدانش تا این لحظه برای کودتا در ونزوئلا شکست خورده‌ است.

مقام سازمان ملل: تلاش آمریکا و متحدانش برای کودتا در ونزوئلا شکست خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسر کمیته بین المللی حقوق بشر در امور خاورمیانه گفت تلاش آمریکا تا این لحظه برای کودتا در ونزوئلا شکست خورده است.

هیثم ابوسعید اعلام کرد مسئله به رسمیت شناختن خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا به ظاهر به شرط دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور مرتبط است، اما در واقع تصمیم آمریکا و متحدانش از قبل گرفته شده چه انتخابات در این کشور برگزار شود یا خیر.

ابوسعید درباره اقدام آمریکا و متحدان غربی آن برای حمله به ونزوئلا گفت: آمریکا و متحدانش جرات حمله نظامی به این کشور را نخواهند داشت. این جنگ ممکن است به درگیری میان مردم و بروز جنگ داخلی در ونزوئلا و کشتار غیرنظامیان و کودکان آن منجر شود مانند آنچه که در سوریه، یمن و عراق رخ داد و همه این‌ها به خاطر نفت است.

او درباره تمدید مهلت ۹۰ روزه اتحادیه اروپا به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور گفت: فرصت اتحادیه اروپا به دولت ونزوئلا خنده دار و مداخله آشکار در امور کشور‌ها است و سازمان ملل چنین درخواست‌هایی را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار