رئیس حزب طاشناق در لبنان:

مسیحیان آزادانه شعائر مذهبی خود را در ایران به جا می‌آورند

رئیس حزب طاشناق در لبنان گفت: ارامنه در ایران شهروند درجه یک و مسیحیان و کلیسا‌ها در این کشور محترم هستند.

مسیحیان آزادانه شعائر مذهبی خود را در ایران به جا می‌آورندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، آغوب بقرادونیا، رئیس حزب «طاشناق» در لبنان گفت: ارامنه در ایران شهروند درجه یک و محترم هستند و کشور ایران که کشور ولایت فقیه است به مسیحیان و شعائر احترام می‌گذارد و کلیسا‌ها در ایران حرمت دارند.

آغوب بقرادونیا افزود: ارامنه در مجلس ایران نماینده دارند. شعائر دینی شان را به جای می‌آورند. همه شعائر دینی و آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ارامنه در ایران مثل همان شعائر و فعالیت‌هایی است که ما در لبنان انجام می‌دهیم.

رئیس حزب طاشناق همچنین گفت: در اصفهان کلیسایی وجود دارد که ساختن ساختمان‌هایی بلندتر از این کلیسا ممنوع است. این کار در یک کشور اسلامی و کشور ولایت فقیه صورت می‌گیرد. من به جزئیات آن وارد نمی‌شوم، اما این اتفاق در لبنان نیفتاده بلکه در اصفهان رخ داده است. در لبنان در کنار کلیساها، ساختمان‌های بلندمرتبه ۲۰ یا ۳۰ طبقه ساخته می‌شود. این اتفاقی که افتاده در یک کشور اسلامی رخ داده است که به دین مسیحیت و کلیسا‌ها احترام می‌گذارد و برای کلیسا‌ها حرمت قائل است و مسیحیان در کلیساهایشان نیایش می‌کنند و عید‌های خودشان را جشن می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، لبنان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار