آیت الله حسینی بوشهری گفت:جانب افراط نرویم وطلاب را فقط درمسیرمهارت‌ها سوق ندهیم بلکه همیشه مراقب باشیم دردامن افراط وتفریط قرارنگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در نشست هم‌اندیشی با مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات شورای عالی حوزه برگزار شد، گفت: طرح اولیه مرکز آموزش‌های مهارتی با همکاری مرکز امور طلاب و دانش آموختگان شکل گرفته و ارتقاء یافته و به یک مرکز مستقل تبدیل‌شده است.

وی اضافه کرد: تأسیس مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه الهام گرفته از روح حاکم بر شورای عالی بوده است به‌ویژه نامه استاد قرائتی به رهبر معظم انقلاب و تأکید معظم له بر امر مهارت‌آموزی سبب اهتمام بیشتر در ایجاد این مرکز شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه با این وسعت و ارتباط‌گیری که با نهاد‌های مختلف پیدا کرده است باید به‌صورت مستقل توسعه و مأموریت‌های خود را ادامه دهد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه برای پیش‌برد اهداف ارزشمند خود به این نکته توجه بیشتری داشته باشد که مسیر مهارت‌آموزی منجر به سبک شدن کفه دانش‌اندوزی و تحصیل مستمر طلاب نشود.

وی ادامه داد: این‌که گفته می‌شود هر طلبه حداقل یک مهارت باید فرابگیرد بسیار سخن خوب و به‌جایی است، باید در دوره‌های مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه جاذبه‌های مورد نیاز ایجاد شود که طلاب احساس کنند به برنامه شما نیازمند هستند.

وی افزود: اگر تاکنون تفریط شده است و طلاب فقط مشغول تحصیل دانش‌های نظری حوزوی بودند اکنون جانب افراط نرویم و طلاب را فقط در مسیر مهارت‌ها سوق ندهیم بلکه همیشه مراقب باشیم در دامن افراط و تفریط قرار نگیریم.

انتهای پیام/ح

مهارت‌آموزی طلاب نباید مانع تحصیل مستمر آنان شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار