باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

امشب فریاد "الله اکبر" در سراسر کشور به یاد روزهای انقلاب طنین‌انداز خواهد شد

بانگ «الله اکبر» از آخرین روزهای پیش از پیروزی انقلاب تا به امروز، هر ساله رأس ساعت ۲۱ بر بام خانه‌های مردم ایران طنین‌انداز می‌شود.

الله اکبر؛ رمز پیروز کننده انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امشب طبق سنوات گذشته رأس ساعت ۲۱ بانگ «الله اکبر» به همراه نورافشانی از روی پشت بام منازل و مساجد طنین‌انداز می‌شود.

به گواه بسیاری از مبارزین، این ذکر مهم اسلامی، به عنوان یک شعار، تأثیر زیادی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت، تا جایی که از «الله اکبر» به عنوان رمز پیروزی انقلاب اسلامی یاد می‌شود.

ذکر «الله اکبر» یازده بار در رنگ سرخ و یازده بار در رنگ سبز پرچم جمهوری اسلامی ایران یعنی بیست و دو بار تکرار می‌شود و این اشاره‌ای است به بیست و دوم بهمن، روزی که این شعار برای انقلاب اسلامی پیروزی آفرید.

اما چه نکته‌ای موجب متمایز شدن این شعار نسبت به بقیه شعار‌ها شده است که در پرچم جمهوری اسلامی از آن استفاده شده و همچنان بعد از گذشت چهل سال مردم آن را بر روی بام منازل در شب پیروزی انقلاب اسلامی فریاد می‌کنند؟

«الله اکبر» از دو واژه «الله» به معنی خدا و «اکبر» که یک صفت برتر به معنای بزرگتر است، تشکیل شده‌ است.

اما در ترجمه «الله اکبر» به فارسی باید دقت کرد که «الله» مبتدا و «اکبر» خبر مربوط به آن است و لذا ترجمه فارسی آن به صورت خدا بزرگتر است، خوانده می‌شود. به همین جهت قوی‌ترین سلاح در دست مبارزان و انقلابیون همین شعار «الله اکبر» است. این شعار موجب شد که مبارزان بدون هراس از رژیم شاهنشاهی، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شوند.

از آن سال‌ها تا به امروز، هر ساله رأس ساعت ۲۱ در تمامی شهر‌های ایران اسلامی، بانگ «الله اکبر» طنین‌انداز می‌شود تا همچنان یادآور این باشد که ملت ایران هنوز هم از کسی به غیر از خدا نمی‌ترسد.

برهمین اساس و طبق سنوات گذشته، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این باره اطلاعیه‌ای صادر کرد:

«بســـم الله الـرحمن الـرحیــم»

والـذین جـاهـدوا فیـنا لنهـدینـهـم سبـلنـا و ان الله لمـع المحسـنین (العنکبوت-۶۹)

اینک در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به شکرانۀ ورود ظفرآفرین و امید بخش به دهۀ پنجم انقلاب و به حرمت پاسداشت خون مطهر هزاران شهید لاله گون ایران عزیز، با افتخار به گذشته و امید به آیندۀ انقلاب اسلامی؛ در شامگاه بیسـت و یکم بهمن؛ ایران اسلامی به یکباره، متـحد و مـنسـجـم رأس ساعت ۲۱:۰۰ می‌خـروشـد و غـریــو فـریـادهای' الله اکبــــر' خود را به یاد تکبیر‌های بهمن خونین ۵۷ و نوای روحانی و دل انگیز گلبانگ تکبیر روز‌های خونین انقلاب، سر می‌دهد.

امشب ملت بزرگ و همیشه در صحنه و قدرشناس ایران اسلامی در جای جای میهن اسلامی و از مـأذنـه‌های مسـاجـد، بـام منــازل، میـادیـن و خیـابـان‌ها، کـوچه پـس کـوچـه‌ها ایــران عـزیـز نیز با طنـینـی سرشار از نشاط و اُمیـد و عشـق به وطن با طنیـن الله اکبــر در دل شب بر آسمان نورانی و نورافشان شده شهر‌های کشور، نور معنویت و عطر الهی پخش کرده و این فریاد‌های الله اکبــر بار دیگر لرزه بر اندام مستکبرین جهان به ویژه امریکای تجسم عینی شرارت و خشونت خواهد انداخت.

در شب یوم الله بیست و دوم بهمن رأس سـاعت ۲۱:۰۰ همزمان با غریو فریا‌های الله اکبر؛ کران تا کران آسمان نیلگون ایران اسلامی نورباران می‌شود.

غریو فریاد‌های کوبنده الله اکبــرِ ملت آزاده و سرافراز ایران اسلامی در سراسر میهن عزیزمان طنین انداز شده و ندای حق طلبی، حقیقت جویی، اتحاد وحدت و همدلی ملی، عزت و عظمت و اقتدار ملی را در سایه سار ولایت فقیه و شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی به گوش جهانیان می‌رساند.

ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگشت بهار آزادی، یوم الله بیست ودوم بهمن و جشن باشکوه مردم در این راهپیمایی حماسی و وحدت آفرین از همه اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه دعوت می‌شود تا به یاد تکبیر‌های غرور آفرینالله اکبرِ شب‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ ضمن همراهی و حضوری فعال در بانگ تکبیر عمومی شامگاه بیست و یکم و در ساعت ۲۱ نظاره‌گر نور افشانی آسمان شهر‌ها در تهران، مراکز استانی و صد‌ها شهر کشور باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ندا
۲۰:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
فردا چشم دشمنان ایران کور میشود با حضور پر شکوه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
میثم مُمبِینی..خوزستان.
۲۰:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
یادش بخیر زمانی که دبستان و راهنمایی بودیم به همراه بزرگترامون میرفتیم بالای پشت بام خونمون و باصدای بلند الله اکبر میگفتیم بقیه هم از داخل حیاط میگفتن؟چه ایام طلایی بود دهه 60 و 70...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
ما رفتیم رو پشت بوم منتظریم ساعت 9 بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
الله اکبر
آخرین اخبار