طالبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انقلاب اسلامی تحقق مشارکت سیاسی بود

استاندار یزد گفت: اگر ما به ساختار سیاسی قبل از انقلاب نگاه کنیم هیچ نمودی از مشارکت سیاسی واقعی را در امور آن زمان نمی‌بینیم.

انقلاب کارنامه مثبتی داردمحمد علی طالبی استاندار یزد در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره مشارکت سیاسی مردم قبل و بعد از انقلاب گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بحث مشارکت مردم است؛ اگر ما  به ساختار سیاسی قبل از انقلاب نگاه کنیم هیچ نمودی از مشارکت سیاسی واقعی را در امور آن زمان نمی‌بینیم. قبل از انقلاب انتخابات به صورت فرمایشی بوده و یا سایر مظاهر مشارکتی سیاسی مانند احزاب تحت سیطره حکومت بوده و عملا مردم در این نوع مشارکت‌ها نقش آفرین نبودند.

وی در ادامه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد شرکت مردم در جبهه‌های مختلفی از مشارکت سیاسی اعم از وجود مردم در مراسمات، تجمعات و راهپیمایی‌ها هستیم که خود یکی از شاخص‌های مشارکت سیاسی است. ما یکی از گسترده‌ترین نظام‌های انتخاباتی را در سطح جهان داریم و تعدد انتخابات مختلف در طول چهل سال گذشته مبین فعال بودن مکانیزم انتخابات برای جلب مشارکت سیاسی است.

طالبی با بیان اینکه بعضی از مشکلات به فرهنگ سیاسی مردم برمی‌گردد، گفت: این مشکل ریشه در دیکتاتوری گذشته دارد که باعث شده ما نتوانیم از این ظرفیت مشارکت سیاسی به نحو احسن استفاده کنیم. انقلاب و نظام جمهوری اسلامی زمینه‌های گسترش ظرفیت‌های لازم برای مشارکت سیاسی را فراهم کرده است.

استاندار یزد درباره استقلال کشور قبل و بعد از انقلاب گفت: ما اگر نگاهی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب کنیم می‌توانیم بگوییم که در بعضی از موضوعات خیلی خوب کار کرده‌ایم و در بعضی از موضوعات هم ضعف‌هایی داریم؛ اما اگر در یک نگاه واقع بینانه دستاورد‌های انقلاب را که با همه مسائل و مشکلات نظام و انقلاب روبرو است بسنجیم، می‌توانیم دستاورد‌ها را در حوزه‌های مختلف ارزیابی کنیم؛ برای مثال ما در حوزه اقتصادی یا حوزه علمی پیشرفت‌های  بسیار خوبی را شاهد بودیم؛ همچنین ارتقای جایگاه علمی ایران یا پیشرفت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را که به نوعی تبلور مشارکت مردم است؛ شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه می‌توانیم امید داشته باشیم که با وحدت مردم می‌توانیم از مشکلات کشور عبور کنیم، گفت: اکنون ما می‌توانیم کارنامه انقلاب را مثبت قلمداد کنیم؛ امیدواریم روز‌ها و سال‌های آینده، سال‌های بسیار خوبی در جهت تحقق تمام اهداف و آرمان‌های انقلاب باشد.

طالبی با بیان راه‌های جلوگیری از توطئه دشمنان در کشور گفت: ما هرکجا از دشمن ضربه خوردیم ناشی از شکافی در صف منسجم و متحد ملت وجود بوده است، اگر ما راز پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت ۴۰ سال را اتحاد و انسجام ملت بدانیم و معقد باشیم که تداوم آن می‌تواند ما را بر مشکلات چیره کند؛ قطعا می‌توانیم امیدوار باشیم به اینکه تحریم‌ها و مشکلاتی که دنیای استکبار برای ما به وجود آورده، موقتی است.

استاندار یزد با بیان اینکه با همدلی و صمیمیت بین مردم و اعتماد به نظام و دولت می‌توانند جلوی توطئه دشمن را بگیرند، گفت: با امیدی که جامعه به آینده دارد، با سعی و تلاش و کوشش می‌تواند به اتکای آن امید شرایط سخت را تحمل کند، و فضای بهتری برای مردم رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار