رها تحویل اداره کل بهزیستی شد/ پدر و همسر عروس ۱۱ ساله تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از تحویل رها کودک ۱۱ ساله که به ازدواج مردی ۵۰ ساله در آمده به اداره کل بهزستی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی، اظهار داشت: با توجه به دستور دادستان استان مبنی بر بررسی ویژه وضعیت ازدواج رهاکودک ۱۱ ساله هلیلانی با مردی بزرگسال این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: پس از بررسی تیم کارشناسی اعزامی این اداره کل به منزل رها و شوهرش مشخص شد که صیغه ازدواج این کودک در خارج استان انجام شده است.


بیشتر بخوانید: ورود مدعی العموم به ازدواج دختر یازده ساله در ایلام/ دستور دادستان به بهزیستی


وی با ذکر اینکه رها متولد فروردین ماه سال ۸۵ است ادامه داد: در بررسی این تیم و تائید این کودک مشخص شد که او به ازای بدهی پدرش به عقد این مرد ۴۴ ساله درآمده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که علت ازدواج رها و این مرد مبنی بر عدم پرداخت بدهی پدر رها از سوی شوهر رها مورد انکار قرار گرفت.

به گفته وی، گزارش تیم کارشناسی اعزامی به منزل رها و شوهرش به دادستان اعلام و با توجه به غیرقانونی بودن ازدواج این کودک به علت سن زیر ۱۳ سال رها با همکاری و تعامل دادستان حکم سلب سرپرستی این کودک اخذ شد.

وی گفت: رها اکنون به اداره کل بهزیستی ایلام تحویل و مورد حمایت قرار گرفته و پدرو شوهر رها نیز به علت این اقدام غیرقانونی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ب

ماجرای ازدواج رهای ۱۱ ساله به کجا رسید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
خیلی دردناکه!!!!!!!