باشکوه‌ترین جشن تولد انقلاب/

گزارش المیادین از تقویت نقش زنان در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

شبکه خبری المیادین در گزارشی به تقویت جایگاه و نقش زنان در جامعه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

گزارش المیادین از تقویت نقش زنان در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد زنان ایرانی در جامعه ایران از امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که دارای تاثیر بسزایی در جریان انقلاب اسلامی و پیروزی آن بودند و برای همین در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه دولت قرار داشته‌اند.

احمد البحرانی -خبرنگار این شبکه- گزارش داد اکرم مهدوی، دبیر انجمن صنعتگران جوان در تهران، در این نشست داوطلبانه در مورد نقش زنان و ضرورت بهبود مشارکت اقتصادی آن‌ها در جریان تحریم‌ها صحبت می‌کند. او می‌گوید هدف از این نشست، رقابت با مردان در همه چیز است و حضور زنان در بازار کار، به آن‌ها جایگاه اجتماعی ویژه می‌دهد.

اکرم مهدوی گفت: «حضور زنان در حوزه‌های اقتصادی و بازرگانی پس از تحریم‌ها بسیار بیشتر شده است. ما در این مرکز از تجربیات کارشناسان استفاده می‌کنیم و از آن برای حمایت و تشویق جوانان و زنان به منظور افزایش فعالیت اقتصادی آن‌ها بهره می‌بریم.»

این گزارشگر افزود: حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی، ضرورتا به معنای حضور نداشتن آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیست. زنان در عرصه سیاسی به عنوان نماینده مردم، معاون رئیس جمهور، وزیر در دولت و سفیر در خارج از کشور حضور دارند.

کبری خزعلی، رئیس کمیته فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، گفت: «بانوان از زمان پیروزی انقلاب پیشگام و در خط مقدم حضور داشته‌اند و آن‌ها بودند که انقلاب را ساختند و پس از پیروزی آن را حمایت کردند.»

بنا بر این گزارش، 55 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها در ایران را دختران تشکیل می‌دهند که کاهش بی سابقه‌ای را در شکاف جنسیتی بین زنان و مردان و تغییر آن را به نفع زنان نشان می‌دهد و در قوانین مدنی نیز همین طور است.

خبرنگار این شبکه افزود: اگر شما بخواهید در ایران ازدواج کنید باید بدانید که قانون در اینجا به شما اجازه نمی‌دهد زن دوم داشته باشید مگر اینکه همسر اول شما اجازه دهد و بر اساس همین قانون، همسر (زن) شما حق طلاق، سفر و کار دارد. تنها این نیست بلکه زنان ایرانی می‌توانند از نظر سیاسی و اقتصادی کشور را اداره کنند.

انتهای پیام/

گزارش المیادین از جایگاه زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب

برچسب ها: آسیا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار