اسپوتنیک: بشار اسد با وارد کردن پنج شکست پی‌درپی، آمریکا را به زانو درآورد

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت سوریه با حمایت خود از گروه‌های مقاومت در منطقه شکست‌های مداومی را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

اسپوتنیک: بشار اسد با تحمیل پنج شکست پی‌درپی آمریکا را به زانو درآوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: سوریه با حمایت خود از گروه‌های مقاومت در منطقه شکست‌های مداومی را بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. آمریکا در حالی جنگ علیه بشار اسد را آغاز کرد که رئیس جمهور سوریه، واشنگتن را در عراق و لبنان به چالش کشید و شکست داد به طوری که دمشق با حمایت لجستکی و سیاسی خود از مقاومت عراق، موجب خروج نظامیان آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ شد. سوریه همچنین از حزب الله لبنان که در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را شکست داد، حمایت کرد.

در ادامه این گزارش به چالش‌ها و درگیری‌ها میان آمریکا و بشار اسد به صورت مشروح اشاره شده است:

اولین رویارویی و چالش میان واشنگتن و بشار اسد به زمان حمله نظامی آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ برمی گردد، پس از اینکه جرج بوش (رئیس جمهور اسبق آمریکا) اعلام کرد ماموریت در عراق انجام شده است، کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا روز جمعه دوم مه سال ۲۰۰۳ وارد دمشق شد. پاول باور داشت که می‌تواند شرط‌های واشنگتن را بر بشار اسد تحمیل کند، اما اسد شروط پیشنهادی پاول شامل قطع روابط با حزب الله لبنان، جنبش حماس و ایران را نپذیرفت و در مقابل حمایت خود را از مقاومت در عراق را آغاز کرد، مقاومتی که درس (شکست) به ارتش آمریکا داد و آن را وادار به خروج از عراق در سال ۲۰۱۱ کرد.

مرحله دوم شکست آمریکا از جانب بشار اسد در سال ۲۰۰۶ و زمانی که واشنگتن پل نظامی و دیپلماتیک خود را برای حمایت از اسرائیل در تهاجم نظامی این رژیم علیه لبنان و حزب الله در تابستان سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه در ژوئیه سال ۲۰۰۶) گشود، اتفاق افتاد. در حالی که سوریه یک پل پشتیبانی موشکی از مبارزان حزب الله را باز کرد و حزب الله توانست در این جنگ بر اسرائیل پیروز شود و در پایان جنگ ۳۳ روزه شروط خود را بر آن تحمیل کند.

مرحله سوم شکست آمریکا در برابر بشار اسد به اقدام سوریه در میزبانی از حماس به عنوان یکی از جنبش‌های مقاومت برمی گردد. جنبش حماس تا سال ۲۰۱۱ در سوریه حضور داشت. در سال ۲۰۰۸ و تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه، رهبران حماس در سوریه حضور داشتند. در واقع با حمایت سوریه، اسرائیل نتوانست حماس را شکست دهد.

در مرحله چهارم، پس از جنگ سال ۲۰۰۶، محور واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آن مقدمات یک جنگ بزرگ علیه سوریه را فراهم کرد و این جنگ سال ۲۰۱۱ آغاز شد. واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آن از برخی عوامل داخلی و منطقه‌ای برای شعله ور کردن حوادث ۲۰۱۱ علیه سوریه به ویژه ارتش آن استفاده کردند. با آغاز جنگ در سوریه تعداد زیادی از کشور‌های منطقه و غربی به واشنگتن پیوستند و ورود هزاران تروریست افراطی از سراسر جهان برای جنگ در سوریه آغاز شد و همزمان برخی گروه‌های معارض داخلی در کنار حمایت گسترده رسانه‌های جهانی و عربی فعالیت خود علیه دولت سوریه را آغاز کردند و پل‌ها و خطوط پشتیبانی از تروریست‌ها در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب سوریه گشوده شد. اما بشار اسد با اتکا به نهاد‌های داخلی و مردم سوریه که در کنار ارتش ایستادند و از آن حمایت کردند، توانست در این جنگ بزرگ پیروز شود.

پنجمین شکستی که بشار اسد به واشنگتن وارد کرد، بیانیه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه بود. دمشق اعلام کرده بود مرحله بعدی نبرد ارتش سوریه پس از آزادسازی استان ادلب، منطقه شرق فرات خواهد بود. پایگاه‌های آمریکا برای حمایت از شبه نظامیان کُرد در مناطق شرق فرات قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
درود بر رهبران جبهه پایداری و مقاومت در برابر سلطه گران خصوصا آمریکای جنایتکار و عوامل داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۰:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر صهیونیست جهانی درود بر رزمندگان مدافع اهل بیت خدا _ درود بر بشار اسد این مرد و رهبر ازاده و با غیرت جهان عرب
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
قابل توجه عده ای انگشت شمار
آمریکا تحت هیچ شرایطی روابط دوستانه با ایران وسوریه برقرار نمی کند.
چون سیاست واشنگتن این هست که خاور میانه متشنج باشدذ وبتواند نفت خاورمیانه را تا سالها غارت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
اسد قهرمان.همیشه پاینده بمان
Iran (Islamic Republic of)
توپانی
۲۲:۲۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
خاندان اسدمایه ی افتخارجهان اسلام وآل سقوط مایع ننگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
اگر یک آدم ترسو و ناحق بود با شروع جنگ از کشور فرار میکرد اما ایستاد جنگید پس درود بر شجاعت او
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
سوریه وآقای بشار اسد یکپارچه می‌ماند و ازنو می‌سازیم سلام یا حضرت زینب کبری سلام احتراما حاجی زیارتت خواهیم آمد. لعنت بر داعشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
خوب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
تاریخ هیچگاه رهبران قدرتمند ووفادار به مردم خود را فراموش نکرده ونه تنها باعث فخر وغرور ملی ان کشور میباشند بلکه قدرت وپتانسیل قدرتمندی را در بطن خود برای ایندگان به ودیعه گذاشته وکشور ومردمانشان را در مقابل حوادث بیمه کرده واستحکام انها را قوت میبخشد ،درود ب شرفت ودرود بر شرف پدر قهرمانت ،مرگ بر اسراییل ،مرگ بر امریکای ظالم ،درود بر جبحه مقاومت برهبری ایران ،
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
شکست بزرگ و اصلی امریکا در مقابل سوریه، دفاع سوریه از انقلاب ایران و حمایت ایران در جریان جنگ هشت ساله بود.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۷:۵۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
درود بر مردم سوریه و ریاست جمهوری کشور دوست و برادر کشور عزیز سوریه. دورد بر جناب بشار اسد که در برابر تکفیری ها ایستادگی کردند .بنده در طول دوران دفاع مقدس طعم جنگ و انفجار و محاصره را بارها چشیده ام. واقعا استقامت جناب بشار اسد تحسین برانگیز بوده و هست. ایشان پشتوانه و افتخار جبهه ی مقاومت هستند.
درود بر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و درود بر مدافعان حرم.
ضمنا حمایت جناب پوتین و مردم خوب روسیه را هم نباید نادیده گرفت.
خداوند به همه بندگان خوبش جزای خیر عنایت فرماید. ای کاش جوان بودم و در بازسازی سوریه ی عزیز و اماکن مقدس آن دریار کمک می کردم. سلام بر حضرت زینب و بی بی رقیه و ام کلثوم و همه ی کسانی که از خانواده ی حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی ص هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
البته به لطف حمایت های ایران
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
درود بر شما آقاي بشار اسد رئیس جمهور محترم ومردمی نترس سوریه.
آخرین اخبار