ادعای پمپئو: آمریکا همچنان درباره قتل خاشقجی تحقیق می‌کند

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در لهستان مدعی شد دولت این کشور به تحقیقات درباره پرونده قتل روزنامه‌نگار عربستانی منتقد بن سمان، ادامه خواهد داد.

ادعای پمپئو: آمریکا همچنان درباره قتل خاشقجی تحقیق می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (دوشنبه) طی سخنانی در لهستان مدعی شد دولت این کشور به تحقیقات درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی منتقد محمد بن سمان، ولیعهد سعودی ادامه خواهد داد.

پمپئو در ادامه مدعی شد واشنگتن برای مجازات همه کسانی که در قتل خاشقجی نقش داشته اند اقدامات بیشتری اتخاذ خواهد کرد و افزود: «آمریکا بر روی یک قتل سرپوش نمی‌گذارد!»

خاشقجی ماه اکتبر سال گذشته میلادی، در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه به طرزی وحشیانه به قتل رسید و جسدش تکه تکه شد. رژیم سعودی در ابتدا منکر هرگونه اطلاعی درباره این قتل می‌شد، اما پس از دو هفته پذیرفت برخی از مقامات سعودی این روزنامه نگار منتقد را به قتل رسانده اند. ریاض مدعی است که سران سعودی از این قتل اطلاعی نداشتند و این جنایت به دست گروهی خودسر صورت گرفته است.

همه شواهد و قرائن و حتی گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان به قتل رسیده است. اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با بی اعتنایی به گزارش‌ها و مدارک موجود، اعلام کرده است قصد ندارد روابط تجاری ریاض و واشنگتن را قطع کند.

کنگره آمریکا هشتم فوریه را به عنوان ضرب الاجل برای دولت ترامپ برای ارائه گزارشی درخصوص قتل خاشقجی و اینکه آیا واشنگتن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه افراد مسئول در این قتل وضع کند، تعیین کرده بود. اما ترامپ با نادیده گرفتن این تاریخ از ارائه چنین گزارشی خودداری کرد.

پمپئو روز جمعه قانونگذاران آمریکا را در جریان تحقیقات درباره قتل خاشقجی قرار داد، اما از ارائه جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

تیم کِین، عضو دموکرات کنگره آمریکا و کمیته روابط خارجی و نیرو‌های مسلح سنا، اقدامات بی حد و حصر دولت ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت را «ورشکستگی اخلاقی» خواند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
ای لعنت به اون ذات پلیدتان.
آخرین اخبار