واشنگتن پست: عربستان سعودی به شکلی ظالمانه فعالان زن را شکنجه می‌کند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت مقامات سعودی به شکلی ظالمانه فعالان زن زندانی را شکنجه می‌کنند و باید با تبعات جنایات خود روبه‌رو شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تحت عنوان «عربستان سعودی به شکلی ظالمانه فعالان زن را شکنجه می‌کند؛ باید با تبعات جنایات خود روبه‌رو شود» نوشت: به تدریج روشن شده است که یکی از شنیع‌ترین موارد شکنجه زندانیان سیاسی سال گذشته در عربستان سعودی بوده است و احتمالا همچنان ادامه دارد. قربانیان شکنجه زنانی هستند که به خاطر حمایت از حقوق مدنی اساسی مانند حق رانندگی بازداشت شده‌اند. تا ماه‌ها بعد از بازداشت تعدادی از این زنان در حبس انفرادی نگهداشته و در معرض ضرب و شتم، شوک الکتریکی، غرق مصنوعی و اذیت و آزار جنسی قرار داشته‌اند. مقامات ارشد سعودی به دخالت مستقیم در شکنجه این افراد متهم هستند و همانند پرونده قتل جمال خاشقجی لازم است که با تبعات جنایات خود روبرو شوند.

در این گزارش آمده است: عفو بین‌الملل ده‌ها فعال زن و چندین مرد را که از ابتدای ماه مه گذشته بازداشت شده‌اند و هنوز در بازداشت به سر می‌برند، شناسایی کرده است. این سازمان ماه گذشته اعلام کرد ده تن از آن‌ها در طول سه ماه نخست بازداشت در یک زندان مخفی شکنجه شده‌اند. دست کم یکی از زنان به نام «لجین الهذلول» از سوی سعود القحطانی، یکی از معاونان ارشد ولیعهد عربستان که ناظر به شکنجه وی بوده، تهدید به تجاوز شده است.

این هفته در گزارش جدید هیئتی از پارلمان انگلیس بر جدی بودن شکنجه برخی از این افراد تاکید و اعلام شده بود برخی از این زمان در معرض رفتاری ظالمانه و غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

کریسپین بلانت از اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس که به دفاع از عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عرب حوزه خلیج (فارس) شهرت دارد در لندن به خبرنگاران گفت: نتیجه گیری‌های ما در این تحقیقات تکان‌دهنده است. زنجیره‌ای از بالاترین مقامات سعودی در این جنایات دخیل هستند.

نمایندگان پارلمان انگلیس از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور شکنجه و گروه کاری این سازمان در زمینه بازداشت‌های خودسرانه می‌خواهند درباره رفتار با فعالان زن بازداشتی در عربستان تحقیق کنند. آن‌ها تاکید کردند مقامات سعودی دخیل در شکنجه نیز باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و اگر نه از سوی خود عربستان، در دادگاه‌های دیگر بر اساس کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با شکنجه محاکمه شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار