سرگئی ریابکوف:

مطرح کردن خواسته‌های مصنوعی و غیرواقعی از ایران توسط کشور‌های اروپایی غیرسازنده است

معاون وزیر خارجه روسیه: معتقدیم که مطرح کردن خواسته‌های مصنوعی و غیرواقعی از ایران توسط کشور‌های اروپایی غیرسازنده است.

ما معتقدیم که مطرح کردن خواسته های مصنوعی و غیرواقعی از ایران توسط کشورهای اروپایی غیرسازنده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن حضور در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مسکو اظهار کرد: ما معتقدیم که مطرح کردن خواسته‌های مصنوعی و غیر واقعی از ایران توسط کشور‌های اروپایی غیرسازنده است، نباید به اعلام شرایط و طرح خواسته پرداخت بلکه باید اقدامات عملی را (برای اجرای ساز و کار مالی اروپا) به اجرا درآورد.

وی در ادامه افزود: برای اینکه ایران کارایی این مکانیسم را ببیند وفرصت برای تضمین بازرگانی قانونی با کشور‌های ثالث را کسب کند اتحادیه اروپا باید از رویکرد‌های کنونی خود برای حل مسائل بالاتر برود. اتحادیه اروپا و بخش سیاست خارجی این اتحادیه خواستار کاهش یا توقف برنامه موشکی ایران شده اند و ما این رویکرد را تلاش آن‌ها برای کسب رضایت آمریکا می‌دانیم. اروپایی‌ها نمی‌توانند این واقعیت را درک نکنند که برنامه موشکی ایران تهدید نیست؛ آن (برنامه موشکی ایران) مجموعه‌ای از اقدامات برای تحکیم توانمندی دفاعی ملی ایران است. ایران با توسعه برنامه موشکی حق قانونی برای دفاع از خود را تحقق می‌بخشد.

ریابکوف در ادامه عنوان کرد: برای ما امنیت اسرائیل اهمیت دارد، اما گفتن این مطلب به معنای آن نیست که ما حملات غیرقانونی اسرائیل به اهدافی در سوریه که با ایران در ارتباط هستند یا از نیرو‌های ایرانی کمک می‌گیرند را قانونی می‌دانیم و آن را قابل توجیه می‌دانیم. ما معتقدیم که برای حل مسائل منطقه باید در مسیری حرکت کرد که گفتگو‌های منطقه‌ای آغاز شود نه اینکه مانند آمریکا کمپین ضدایرانی و ضدسوری به راه انداخت و برای ایجاد ناتوی عربی در منطقه خلیج فارس تلاش کرد.

خواسته‌های طرف‌های غربی درباره برنامه موشکی ایران هدفی جز تضعیف ایران و اعمال فشار بر این کشور را دنبال نمی‌کند. در همکاری در پرداخت‌ها با ارز‌های ملی دو کشور پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آمده و ما باید به آن ادامه دهیم.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار