خسرویار: دختران دوملیتی هم متعلق به ایران می‌باشند/ جنوبی‌ها از استعداد‌های فوتبال ایران هستند

سرمربی ایرانی - آمریکایی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال گفت: استفاده از بازیکنان دو ملیتی را از کارلوس کی روش الگو برداری کردم و تصمیمات کی روش در انتخاب‌های من تاثیر گذار بود.

کتایون خسرویار سرمربی دو ملیتی تیم ملی فوتبال بانوان در مورد استفاده از بازیکنان دو ملیتی در تیم ملی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این تصمیمم به نوعی الگو برداری از کارلوس کی روش بود و تصمیم دارم بهترین بازیکنان دو ملیتی را به تیم ملی تزریق کنم تا تیم ملی را از این جایی که هست بالاتر ببرم. بازیکنان دو ملیتی در آکادمی های فوتبال خارج از کشور از ۴، ۵ سالگی زیر نظر مربیان متخصص آموزش می بینند و بسیار تکنیک های خوبی دارند ولی در ایران فوتبال بانوان بسیار نوپا است و چندان آکادمی های فوتبال بانوان در کشور وجود ندارد و مربیان متخصص در بخش بانوان اندک می باشند.

دوملیتی ها الگوی بازیکنان داخل کشور می شوند

خسرویار در رابطه با بازیکنان دو ملیتی گفت: این بازیکنان می توانند الگوی دختران ملی پوش کشور شوند چون من از ماه ها پیش که این تصمیم را گرفتم به مدت یک ماه در آمریکا در بهترین آکادمی ها و مدارس فوتبال آنجا بودم و سعی کردم بهترین بازیکنان را از لحاظ اخلاق و تکنیک بازی انتخاب کنم و مطمئنا وقتی در ترکیب باشند به ملی پوشان کشورمان انگیزه می دهند و آنها را با استاندارد های بازی جهانی آشنا می کنند. من ملیکا محمدی، کیمیا و ویدا ریدپرور که خواهر هستند و سوفیا عسگری را برای حضور در تیم ملی انتخاب کردم و بازی های این بازیکنان به جز سوفیا عسگری را از نزدیک در تورنمنت ها ارزیابی کردم و بازی سوفیا را در تورنمنت دوستانه سوچی که با حضور تیم ملی ایران بلاروس روسیه و آذربایجان می باشد مورد ارزیابی قرار می دهم.

دختران جنوبی یکی از استعداد های فوتبال ایران هستند

خسرویار در مورد برنامه های استعدادیابی اش گفت: با موافقت فدراسیون فوتبال قصد دارم برای استعداد یابی به جنوب کشور بروم ولی هنوز اعلام نشده کی باید به آنجا سفر کنم و امیدوارم یک تیم هم برای کمک به من به جنوب کشور بیاید تا ما بتوانیم دختران بااستعداد فوتبال ایران را شناسایی کرده و پرورش دهیم، چون دختران جنوبی خیلی تند و سریع هستند و استایل های خوبی برای فوتبال دارند و باید شناسایی و پرورانده شوند. هدف والای من حضوردر جام جهانی و قرار گرفتن بازیکنان دخترایران بین بهترین های آسیا در گام نخست است.


بیشتر بخوانید:

شکست ملی پوشان بانوی ایران مقابل هند

آزمون:بازی برابر میانمار سخت تر خواهد بود

آزمون و شاگردانش در هند آزمون می‌دهند

اعلام برنامه زمانبندی تورنمنت بین المللی چهارجانبه هند


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی ایرانی - آمریکایی تیم ملی فوتبال دختران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار