تخصیص تسهیلات به صاحبان صنایع در راستای رفع موانع تولید

رئیس سازمان صمت گیلان از اعطای تسهیلات به صاحبان صنایع در راستای توسعه اقتصاد و ارتقای بهره وری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بازدید از شرکت پارس سیمین گفت: توسعه صنعت، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، موجب توسعه اقتصاد و ارتقای بهره وری در سایر بخش‌های تولیدی کشور می‌شود.

وی افزود: سازمان صمت با ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنایع در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، ثابت و تسهیل در صدور مجوز طرح‌های توسعه و پیگیری پیرامون اجرایی شدن کامل منابع تخصیصی مالی (مکاتبه با استانداری) و همچنین رفع موانع پیش رو در تامین مواد اولیه (باثبت سفارش کالا) از جمله اقدامات لازم برای حمایت از صنایع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن بررسی شرکت تولیدی پارس سیمین که تولید کننده انواع رنگ‌های صنعتی است، به شرایط دشوار اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: اختصاص ۶۰ درصد از صنعت رنگ به مواد اولیه نشان از اهمیت تامین این مواد در صنعت رنگ و کاربردی متنوع و گسترده این محصول داردو این در حالی است که به دلیل نبود برخی واحد‌های فرآوری، صاحبان صنایع رنگ، برخی محصولات مورد نیاز خود را تا ۵ برابر قیمت از کشور‌هایی مانند چین و هند تامین می‌کنند.

فرهاد دلق پوش، هزینه بالای انتقال دانش فنی، تجهیز خطوط تولید و زمان بر بودن برگشت سرمایه در شرایط تحریم از عوامل فرسایش صنایع اعلام کرد و افزود: اینجا است که نقش مدیران کارآمد صنایع بیش از پیش ملموس بوده، زیرا مدیریت یک مجموعه صنعتی در شرایط عادی با شرایط تحریم بسیار متفاوت است.

وی گفت: امروز نمی‌توان با همان استراتژی دوره عادی و نبود تحریم‌ها به صنعت نگاه کرد و به این ترتیب باید با رویکردی ویژه‌تر و متمایز از شرایط عادی از پیچ تحریم‌ها به سلامت گذر کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: اغلب کالا‌هایی که تولید می‌شود به رنگ نیاز دارند و این صنعت تولیدات بسیاری را شامل می‌شود، در صورتی که صنعت رنگ به جایگاه حقیقی خود در کشور دست‌یابد، ظرفیت بسیاری در تولید و ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

فرهاد دلق پوش با اشاره به لزوم هرچه بیشتر حمایت از صنایع، تصریح کرد: توسعه صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا موجبات توسعه اقتصادی و ارتقای بهره وری سایر بخش‌های تولیدی در کشور را نیز فراهم می‌آورد و بنابراین با تکیه بر آن می‌توان به ارتقاء بخش تولید و تجارت استان که به تبع آن افزایش رشد اقتصادی را به دنبال دارد دست یافت.

 

انتهای پیام/م.ع

اعطای تسهیلات به صاحبان صنایع در راستای رفع موانع تولید

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.