یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/گلخانه داران سوخت مورد نیاز گلخانه های خود را تامین کنند

حقیقت گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از نوار غربی کشور و اُفت دما به کشاورزان توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

روز/کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/گلخانه داران سوخت مورد نیاز گلخانه های خود را تامین کنندمسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های اخیر در جنوب و جنوب شرق کشور، احتمال برف و بارش پراکنده و همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان افزود: با توجه به بارش باران، برف و آب گرفتگی معابر در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور به کشاورزان به ویژه عشایر توصیه می‌شود که از رفتن به اطراف رودخانه‌ها به سبب سیلابی شدن مسیل‌ها اجتناب کنند.

حقیقت ادامه داد: زنبوردارانی که در مناطق جنوبی همچون استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان مستقر هستند، توصیه می‌شود که مراقب کندو‌های خود باشند تا این بارش‌ها آسیبی وارد نکند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای دیگر به دامداران بیان کرد: با توجه به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، دامداران نگذارند که دام‌های آن‌ها از آب حاصل از سیلاب تغذیه کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ عشایر از ترددهای بی مورد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند


به گفته وی، پسته کاران مناطق جنوبی کشور به ویژه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد تا پایان هفته از روغن پاشی باغات خود اجتناب کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در ادامه افزود: با توجه به کاهش دمای صبح گاهی در مناطق شمالی و مرکزی از گلخانه داران تقاضا می‌شود که سوخت مورد نیاز را تهیه کنند و همواره مراقب دمای گلخانه‌های خود باشند تا آسیبی به تولیدشان وارد نشود.

حقیقت با اشاره به اینکه همچنان به طبیعت بدهکار هستیم، بیان کرد: اگرچه بنابر آمار میزان بارش از ابتدای سال زراعی جدید تا ۲۰ بهمن ماه، ۱۳۸.۵ میلی متر بوده و نسبت به دوره بلندمدت ۱۶ درصد رشد داشته است، اما میزان بارش در یک سال زراعی را نمی‌توان ملاک قرار داد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگرچه برخی استان‌ها همچون هرمزگان، خراسان جنوبی و فارس با کمبود بارش روبرو هستند، اما بارش‌های مناسب در اکثر استان‌ها موجب شده تا بخشی از کمبود منابع آبی جبران شود.

انتهای پیام/

بخشی از کمبود منابع آبی جبران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار