یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/بارش های اخیر التیام بخش بهره برداران بخش کشاورزی است

حقیقت گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از نوار غربی کشور و اُفت دما به کشاورزان توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/بارش های اخیر التیام بخش بهره برداران بخش کشاورزی استمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از نوار غربی کشور پیش بینی می شود که فردا بارش به تهران برسد.

وی با اشاره به اینکه اُفت دما در مناطق جنوب شرق و شمال کشور در راه است، افزود: با توجه به کاهش دما در این نواحی به کشاورزان استان البرز به ویژه گلخانه داران توصیه می شود که به سبب کاهش دمای صبحگاهی سوخت مورد نیاز گلخانه های خود را تامین کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به بارش باران و اُفت دما در مناطق جنوب شرق و شمال کشور به دامداران توصیه می شود که کشیک شبانه را در واحدهای دامداری خود برقرار کنند تا آسیبی به بره های تازه متولد شده وارد نشود.


بیشتر بخوانید: گلخانه داران سوخت مورد نیاز را تامین کنند/اجتناب دامداران از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات


به گفته این مقام مسئول، با توجه به احتمال بارش باران به عشایر توصیه می شود که از رفتن به ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

وی در توصیه ای دیگر به کشاورزان گفت: به کشاورزان نواحی شمالی و جنوب شرق کشور توصیه می شود که نسبت به پاکسازی راه ها، باغات و مزارع خود اقدام کنند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به بارش های مناسب باران و بهره مندی از این آب به کشاورزان توصیه می شود که نسبت به ترمیم جوی در مزارع و باغات خود اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همچنان به طبیعت بدهکار هستیم، بیان کرد: اگرچه بارش های مناسب در سال زراعی جدید می تواند درصدی از خشکسالی سال گذشته را التیام بخشد، اما نمی توان انتظار داشت که کل خشکسالی یازده سال اخیر جبران شود.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد:  از لحاظ خشکسالی هیدرولوژیکی که در کاهش آب های زیر زمینی تاثیر گذار است، از این رو نمی توان انتظار داشت که بارش های مناسب در یک سال زراعی بتواند کمبود این منابع آبی را جبران کند. اما از لحاظ کشاورزی به دلیل بارش های مناسب و کشت و کار های فصلی درصدی از مشکلات بهره برداران مرتفع می شود.

انتهای پیام/

دامداران کشیک های شبانه را در واحدهای خود برقرار کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار