رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رشد بالای ۲۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/بارش‌های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشت

رشد بالای ۲۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/بارش‌های فصل زمستان همچنان ادامه خواهد داشتضیاییان گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی جدید تا ۲۴ دی ماه، بارش باران نسبت به دوره بلندمدت ۲۲.۲ درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین شرایط میزان بارش از ابتدای سال زراعی جدید در کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۲۴ دی ماه، مجموع بارش‌های کل کشور ۱۰۶.۵ میلی متر بوده است، در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۴.۴ میلی متر و در بلندمدت ۸۷.۱ میلی متر گزارش شده بود.

وی از رشد قابل توجه بارش نسبت به دوره بلندمدت در کشور خبر داد و گفت: میزان بارش کل کشور تا روز گذشته نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۴ میلی متر معادل ۲۲.۲ درصد رشد داشته است.

ضیاییان با اشاره به اینکه اکثر استان‌های کشور بارش نرمال و بیش از حد نرمال را تجربه کرده اند، افزود: این درحالی است که استان‌های سیستان و بلوچستان با ۸۵.۵ درصد، یزد ۶۲ درصد و کرمان ۴۰ درصد کمترین میزان بارش و استان‌های ایلام با ۱۳۰ درصد و خوزستان ۸۸.۵ درصد بیشترین میزان بارش در سال زراعی جدید را نسبت به دوره بلندمدت به خود اختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید: رشد ۳۷ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت/ خشکسالی در برخی استان ها کماکان ادامه دارد


رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: براساس آخرین آمار داده‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود که بارش‌های نرمال و قدری کمتر از نرمال در فصل زمستان کماکان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه کمبود بارش سال زراعی گذشته تا کنون جبران نشده است، اظهار کرد: با وجود بارش مناسب از ابتدای سال زراعی جدید، اما کماکان با کاهش ۱۴ درصدی بارش از ابتدای سال زراعی گذشته تا کنون نسبت به دوره بلندمدت در کشور روبرو هستیم.

ضیاییان در پایان از افزایش میزان دما نسبت به دوره بلندمدت در کشور خبر داد و گفت: براساس آخرین داده‌ها پیش بینی می‌شود که دما در فصل زمستان نسبت به دوره بلندمدت یک تا ۲ درجه افزایش یابد.

انتهای پیام/

پیش بینی افزایش یک تا ۲ درجه ای دما در فصل زمستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار