در نشست "دستاورد‌های چهل سال سیاست خارجی ایران":

ولایتی: عزتمندی و اقتدار مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته است

ولایتی گفت: عزت، حکمت و مصلحت اصول کلی در سیاست خارجی ایران هستند.

ولایتی: مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته عزتمندی و اقتدار استبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل در نشست "دستاورد‌های چهل سال سیاست خارجی ایران" که محمد جواد ظریف، کمال خرازی خرازی، منوچهرمتکی، علی اکبر صالحی، سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و بین المللی، همچنین جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه هم حضور داشتندف ضمن فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به این که "سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته" عنوانی عمومی و فراگیر است و تاکید بر این که اصل کلی که در همه دوره‌ها و البته با برنامه‌های متفاوت در سیاست خارجی عزت، حکمت و مصلحت است، افزود: عزتمندی افزون بر آنکه یک اصل اسلامی است، یکی از ویژگی‌های تاریخی ملت ایران هم محسوب می شود. همچنین سیاست خارجی که در همه حال باید برآوردی از افکار عمومی داخل کشور باشد و در جهت تحقق آمال این ملت عمل کند نمی‌تواند عزتمندی این ملت را در نظر نگیرد.

وی  تاکید کرد: شاید مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته در کنار عزتمندی، اقتدار باشد. نظامی مقتدر که با تکیه بر توانایی‌های ملت شریف ایران توانسته است بدون اتکاء بر هیچ قدرت خارجی در برابر توطئه‌های پایان ناپذیر نظام سلطه و به ویژه ایالات متحده آمریکا ایستادگی کند.


ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود و در تعریف سیاست خارجی عزتمند و مقتدر به کلید واژه‌های «ملت، مقاومت و محیط پیرامونی» اشاره کرد و افزود: ملت بزرگ ایران، خود به وجود آورنده این انقلاب و پاسدار آن است و در مواجهه با مشکلات بزرگ، راه درست را پیدا کرده و  با دقت و تیزبینی منافع ملی خود را پاس می‌دارد.

رئیس هیئت امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط خطیر کنونی گفت: انسجام این ملت و صیانت از وحدت آن یک وظیفه شرعی، اخلاقی، وجدانی و ملی است و پس هر ندایی که بخواهد به وحدت آسیب وارد کند، با عکس العمل تند ملت مواجه خواهد شد، در نتیجه انتظار مردم از نخبگان، پرهیز از ورود به هر مبحثی است که بخواهد با اختلاف افکنی " امید " مردم ایران را هدف قرار دهد.

ولایتی مقاومت در برابر رفتار ظالمانه و مستکبرانه نظام سلطه، به ویژه آمریکا را تنها راه پیش رو دانست و تاکید کرد: تحریم و محاصره ظالمانه و غیر قانونی آمریکا و رفتار ناپسند اروپا از سوی ملت ایران پذیرفته نیست.

وی در پایان تاکید کرد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که به جرأت می‌توان آن را سیاسی‌ترین و پر چالش‌ترین منطقه  در جهان  دانست. تحولات منطقه تأثیر مستقیمی بر موازنه قوا در جهان و نظام بین المللی دارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی، با بهره گیری از همه امکانات کوشیده اند تا هژمونی خود را بر این منطقه حاکم کنند، اما این تلاش در برابر سد بزرگی به نام ملت‌های منطقه ناکام مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار